2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
"צריכים לעבוד יחד". לפיד
(צילום: יואב דודקביץ')
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד פנה הבוקר (יום חמישי) בפוסט בפייסבוק לשותפיו באופוזיציה, וקרא להם לעבוד יחד בכנסת הקרובה. "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה", כתב. "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד".
לדברי לפיד, "אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפייה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד".
ראש הממשלה הודה כי "אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים", אך הוסיף: "זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות.
מיכאלי: "לפיד עשה קמפיין על חשבון מרצ והעבודה"
(צילום: נדב אבס)

2 צפייה בגלריה
בני גנץ אביגדור ליברמן
בני גנץ אביגדור ליברמן
גנץ וליברמן. לא המליצו על לפיד כמועמד לראשות הממשלה
(צילום: מוטי קמחי )
"בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא", הוסיף. "זה עבד לה. עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".
לפיד, נזכיר, יצא מכינוס מליאת הכנסת לרגל יום הזיכרון לרצח רבין בזמן שיו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי עלתה לנאום. בהמשך אמר כי יצא בגלל ענייני לו"ז, ושעדכן בכך גם את יו"ר העבודה. מיכאלי האשימה את לפיד בהפסד בבחירות, וטענה כי הוא האשם בכך שמרצ לא עברה את אחוז החסימה ושמפלגת העבודה זכתה בארבעה מנדטים בלבד. שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, מצידם, לא המליצו בפני הנשיא הרצוג על לפיד כמועמד לראשות הממשלה.