לוחמת מג"ב שיראל אבוקרט, שנרצחה אתמול (ראשון) בפיגוע בחדרה עם רש"ט יזן פלאח, עלתה לישראל עם משפחתה מצרפת בשנת 2006 ולמדה בתיכון ריגלר בנתניה. קרוביה סיפרו היום שהיא חלמה להתגייס למג"ב. הבוקר הגיעו לבית המשפחה בנתניה קרובים, מכרים חברים ללימודים.
מכרים של המשפחה סיפרו שהאם דבורה אמרה להם: "ברחנו מצרפת כדי שיהיה לנו ביטחון וכאן היא הלכה, במדינה שלנו, זה לא הגיוני. רציתי לתת להם חיים טובים וביטחון".
בתיכון ריגלר בנתניה שבו למדה אבוקרט הוקמה לזכרה הבוקר פינת הנצחה. המנהל אורי כהן אמר: "אנחנו בהלם ועדיין לא מעכלים. שיראל חלמה להגיע למג"ב ושמחה אחזה בה כשהיא התבשרה שקיבלו אותה. היא עדיין לא הספיקה לקחת את תעודת הבגרות שלה. היא הייתה תלמידה מצטיינת, כל התעודה שלה מאיות".
3 צפייה בגלריה
הנרצחים בפיגוע: יזן פלאח ושיראל אבוקרט
הנרצחים בפיגוע: יזן פלאח ושיראל אבוקרט
הנרצחים בפיגוע: יזן פלאח ושיראל אבוקרט
3 צפייה בגלריה
פינת ההנצחה בבית ספר ריגלר בנתניה לזכרה של שיראל
פינת ההנצחה בבית ספר ריגלר בנתניה לזכרה של שיראל
פינת ההנצחה בבית ספר ריגלר בנתניה לזכרה של שיראל אבוקרט
(צילום: עיריית נתניה )
3 צפייה בגלריה
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
(צילום: דוברות מג"ב )
הדוד של אבוקרט, משה, אמר בראיון לאולפן ynet: "היא הייתה בחורה מלאת שמחת חיים, כולה לב, כולה אהבת הארץ, תלמידה מצטיינת. כל דבר שהיא רצתה להשיג - היא השיגה, והיא הייתה חיילת מצטיינת. בסיום ההכשרה היא קיבלה את סיכת המ"מ של המפקד שלה. היא מאוד אהבה את מג"ב".
- אתה יודע מה היא עשתה בחדרה אתמול? "עד כמה שהבנתי מהמפקדים של מג"ב שהיו פה אתמול, היא חיכתה לאוטובוס עם עוד כמה לוחמים. הם הופתעו לחלוטין, וכשהיא ניסתה לקום ולרוץ – היא מעדה. כשהיא מעדה, הבן העוולה השיג אותה מטווח אפס".
הוא סיפר שהמשפחה עלתה מצרפת ממניעים ציוניים: "לא היה חסר לנו שום דבר בצרפת. אנחנו משפחה מאוד ציונית".
- ואירוע כזה קשה זה מעלה שאלות כמו "למה צריך"? "כנראה זה מה שנגזר עלינו, לחיות על החרב. אני רק מקווה שכל הקודקודים למעלה סוף סוף יתחילו לקחת החלטות אופרטיביות ושיתחילו להבין עם מי יש לנו עסק".

- אנחנו שומעים איזושהי ביקורת שכבר נמתחת על שירות הביטחון הכללי. אחרי הפיגוע בבאר שבע, עוד מפגעים שמזוהים עם דאעש. "יש לנו את שירותי הביטחון הטובים בעולם. אבל כששני חבר'ה שטופי מוח, קיצוניים ביותר, פתאום מחליטים לקום ערב אחד ובשם האסלאם או בשם דאעש...".
- איך תתמודדו עם מה שקרה? "אנחנו חזקים, אנחנו נתמודד, אנחנו נתגבר, כי אין לנו ברירה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות חלשים. אנחנו לא ניתן להם לנצח אותנו. נבכה, נהיה עצובים ולא יהיה פשוט".
ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הבוקר: "הלב נשבר ממותם של לוחמי מג"ב שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח ז"ל, שנפלו כשהגנו בגופם על אזרחים מפני רוצחים שפלים. לא נשכח את גבורתם. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ושולח את תנחומיי העמוקים למשפחות. פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה. אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות עירנות. יחד, נוכל גם לאויב הזה".