3 צפייה בגלריה
פקקים בנתיבי איילון לפני גמר המונדיאל
פקקים בנתיבי איילון לפני גמר המונדיאל
עלייה של 5% בעומסי התנועה בכבישים בספטמבר ואוקטובר. נתיבי איילון
(צילום: דנה קופל )
חברת "ווייז" פרסמה היום (שני) את סיכום מגמות התנועה של כלי רכב בכבישי ישראל לשנת 2022. הנתונים נשענים על 1.6 מיליון משתמשים יומיים פעילים ביישומון הניווט הפופולרי.
העיר שאליה ניווטו הישראלים הכי הרבה השנה היא תל אביב-יפו. אחריה ירושלים, ראשון לציון, פתח תקווה, חיפה, רמת גן, נתניה, חולון, הרצליה ובאר שבע.
עוד עולה מהנתונים כי מאי היה החודש שבו נמדדה התנועה הרבה ביותר ב-2022 בקרב משתמשי "ווייז". החודשים העמוסים אחריו היו מרץ, יוני ואפריל, שבו רבים ניצלו חופשת הפסח ויצאו לטייל.
בחודשים ספטמבר ואוקטובר נרשמה עלייה של 5% בעומסי התנועה בכבישים ברחבי הארץ לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במחוז המרכז נרשמה עלייה של 7%, במחוז תל אביב, חיפה והצפון - 3%. במחוז הדרום ובשטחי יהודה ושומרון נרשמה עלייה של 6% בתנועה בכבישים ובמחוז ירושלים עלייה של 7%.
בתוך הערים עצמן, התנועה בירושלים ובראשון לציון עלתה ב-6% בספטמבר ובאוקטובר השנה לעומת אותה התקופה ב-2021. בפתח תקווה נרשמה עלייה של 4% ובחיפה 3%.
על פי נתוני "ווייז" של מחצית השנה הראשונה של 2022, כבכל שנה, כתובות המגורים היו המחופשות ביותר באפליקציה. אחריה חיפשו הנהגים קניונים, מגרשי חניה, מסעדות וחנויות שונות. במקום השישי בחיפושים נמצאים בתי חולים ואחר כך בתי ספר, תחנות רכבת, סופרמרקטים ובתי קפה.