1 צפייה בגלריה
הכוס אחרי שנבדקה ע"י השב"כ
הכוס אחרי שנבדקה ע"י השב"כ
הכוס אחרי שנבדקה ע"י השב"כ
אחרי שבמשרדי הממשלה אישרו כי רכיב שאותר במכונות השיקוף במתנה שנשלחה אל השרים נחשד כמכשיר האזנה, בשב"כ שללו סופית את החשד - וקבעו בתום בדיקה של מומחים טכנולוגיים כי מדובר ברכיב תמים שנועד לשמור על הטמפרטורה של תכולת הכוס התרמית.
במשך שעות סירבה שגרירות סין להגיב לדיווחים ולקראת הצהריים (שלישי) פרסמה הכחשה גורפת לחשדות וטענה שמדובר במתנה תמימה לפסח.
"לכבוד החג ובהתאם לנוהג דיפלומטי מקובל, שגרירות סין שלחה מתנות לשותפינו הישראליים כמפגן חברי", מסרו בשגרירות. "בכמה כלי תקשורת פורסמה השמועה על חשד שבכוס התרמית אותר רכיב חשוד, אך אותו רכיב חשוד לכאורה הוא קבל (רכיב חשמלי בעל יכולת לאגור מטען חשמלי ולפרוק אותו) שניתן למצוא בקלות בכוסות מהסוג הזה".
עוד נמסר כי "לשמועות חסרות הבסיס יש השפעה חמורה כיוון שמטרתן לתקוע טריז בין סין וישראל, להכתים את שמה של סין ולשטות בציבור". לדברי השגרירות, הרשויות בישראל הבהירו לנציגים הסינים כי לא פורסמה שום הודעה רשמית בעניין.
ל-ynet נודע כי הכוס הראשונה הגיעה למשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, שם התגלתה בשיקוף, וכוסות נוספות הגיעו למשרד התחבורה ולמשרד הבריאות. עוזרי שרים במשרדים אחרים קיבלו הודעה משגרירות סין על כך ששיגרה מתנה שאמורה להגיע בימים הקרובים, כמה מהשרים התבשרו שהמתנה תגיע היום. עם זאת, בחלק מהמתנות לא התגלו ממצאים חשודים.
כל קציני הביטחון של המשרדים הוזהרו בעקבות המקרים האחרונים - והונחו לדווח על כל מתנה שמגיעה משגרירות סין בפרט ומנציגויות זרות בכלל מחשש לאמצעי ריגול. בלשכות השרים תיאמו את הבדיקות עם גורמי הביטחון - ואם תגיע כוס דומה לשר נוסף, היא תיאסף מיד לבדיקה ביטחונית. בשב"כ אישרו בבוקר שמדובר באירוע שנמצא בבדיקה וציינו כי יש אירועים כאלה מדי פעם.