כדי למנוע מלחמה בלבנון: שר החוץ אלי כהן הוביל היום (רביעי) סיור לשגרירים זרים לגבול הצפון במטרה להציג בפניהם את האיום שמהווה חיזבאללה על אזרחי מדינת ישראל בכלל, ותושבי האזור בפרט. "אי יישום החלטה 1701 עלול להוביל למלחמה בלבנון", הדגיש בפניהם השר כהן.

כהן אמר לשגרירים כי קיימות שתי אפשרויות להשבת הביטחון לגבול הצפון: אפשרות מדינית הכוללת יישום החלטת מועצת הביטחון 1701 משנת 2006 הכוללת נסיגה של ארגון הטרור לצפון נהר הליטני, או אפשרות צבאית שבה ישראל תפעל להרחקת מחבלי חיזבאללה מהגבול.
במהלך הסיור שמעו השגרירים סקירות מגורמים ביטחוניים ואזרחיים על תקיפות חיזבאללה מאז 7 באוקטובר, ועל ההשפעה על תושבי האזור שנאלצו לעזוב את בתיהם בשל איום הטרור.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ כהן אלי כהן בסיור עם שגרירים בשלומי
שר החוץ כהן אלי כהן בסיור עם שגרירים בשלומי
"נפעל למצות את האופציה המדינית". כהן עם השגרירים בסיור
(צילום: אביהו שפירא)
הסיור הינו חלק מפעילות מדינית ודיפלומטית של משרד החוץ להפעיל לחץ בינלאומי על ממשלת לבנון ליישום החלטה 1701, כאמור על מנת למנוע מלחמה בלבנון. בין היתר, במסגרת פעילות זו הוקמה בשבועות האחרונים קבוצת עבודה משותפת לצרפת ולישראל במטרה לפעול בתיאום ליישום החלטה 1701. כהן הוביל סיור שגרירים זרים בגבול הצפון כחלק מהמאמץ למצות את האפשרות המדינית להרחקת ארגון הטרור מצפון לנהר הליטני, במטרה להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.
שר החוץ אלי כהן מסר: "נסראללה צריך להבין שהוא הבא בתור. אם הוא לא רוצה להיות הבא בתור, שיבצע לאלתר את החלטת 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם וירחיק את חיזבאללה מצפון לליטאני. אנחנו נפעל למצות את האופציה המדינית, ואם היא לא תעבוד כל האופציות על השולחן על מנת להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. חיזבאללה, המשרת את ממשלת הטרור באיראן, מסכן את לבנון ואת האזור כולו".
2 צפייה בגלריה
משה דוידוביץ ואלי כהן בביקור בצפון עם שגרירים מרחבי העולם
משה דוידוביץ ואלי כהן בביקור בצפון עם שגרירים מרחבי העולם
פגישת השגרירים עם שר החוץ אלי כהן בגבול הצפון
"אני נרגש לראות כאן את השגרירים הרבים שהגיעו ממדינות רבות", אמר משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות. "מדינות שלא פעם חוו וחוות בעצמן מלחמות על קיומן ועל הבית. יש הבדל עצום מאשר לראות מרחוק ובטלוויזיה כיצד נראית מלחמה יומיומית עם טילים, רקטות, הרס והרג לבין להגיע פיזית לשטח ולראות בעיניים כיצד תושבים פונו מבתיהם, חמ"לים הוקמו, כיתות כוננות במשמרות 24/7 וצבא שנלחם ומגן בכל שעות היממה. אני מקווה ומייחל שהביקור החשוב הזה יסייע בהסברה העולמית ויהיה פתח לשיתופי פעולה עתידיים ומוצלחים".