3 צפייה בגלריה
בקבוק התבערה
בקבוק התבערה
בקבוק התבערה שנמצא על הנער
(צילום: דוברות המשטרה)
נער בן 15 מחיפה נעצר ביום שישי האחרון בחשד שהחזיק ברשותו בקבוק תבערה בפארק בעיר. בחקירתו במשטרה סיפר כי למד להכין את בקבוק התבערה באפליקציית טיקטוק, והחליט לעשות זאת בעצמו כדי לראות את האופן שבו הוא מתפוצץ ומתלקח.
הנער נעצר על ידי בלשי מחלק הנוער של תחנת חיפה בגן ציבורי בעיר ביום שישי האחרון, סמוך לחצות. הבלשים חיפשו בחפציו, וגילו את בקבוק התבערה כשהוא מוכן להפעלה, יחד עם כפפות ומצית. הבלשים החרימו את בקבוק התבערה, כמו גם את הכפפות והמצית והעבירו את הנער להמשך חקירה.
במוצאי השבת הובא הנער לבית משפט השלום בחיפה, שהורה על שחרורו בתנאים מגבילים. הוא חויב לשהות במעצר בית מלא עד מחר, ונאסר עליו להיות בקשר עם שלושה מחבריו שהיו עימו בעת מעצרו. במשטרה ציינו כי השלושה לא נעצרו ואינם קשורים למעשיו של הנער.
3 צפייה בגלריה
הכפפות והמצית
הכפפות והמצית
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הכפפות והמצית
הכפפות והמצית
(צילום: דוברות המשטרה)
הנער, שעד לרגע מעצרו לא היה מוכר למשטרה, אמר בחקירתו כי "היה בחור אחד שלימד איך להכין בקבוק תבערה בטיקטוק". לדבריו, הנושא סקרן אותו והוא החליט להכין בקבוק כזה בבית, ולאחר מכן בחר להגיע אל הגן הציבורי כדי לראות אותו בפעולה. המקום שאליו כיוון להשליך את בקבוק התבערה הוא חלק בגן, שבו הוצתה לדברי הנער מדורה. החוקרים סברו שעם כמות הדלק שהייתה בבקבוק, התלקחות שכזאת עלולה הייתה לגרום לשריפה גדולה.
חיים אזרדסגן-ניצב חיים אזרדצילום: דוברות המשטרה
סגן-ניצב חיים אזרד, מפקד תחנת חיפה, אמר ל-ynet כי "אנו פועלים כל העת, הן בכוחות גלויים והן בכוחות סמויים, בדגש על ריכוזי בני נוער ובהם פארקים ציבוריים, על מנת לצמצם את מעורבותם של בני הנוער בעבירות במהלך הקיץ. זאת במטרה למנוע אירועי אלימות והפרת הסדר הציבורי. מדובר בפעילות חשובה שכתוצאה ממנה נמנע אירוע חמור שיכול היה להסתיים בפגיעה בבני נוער אחרים".