שר הביטחון יואב גלנט והשרים בני גנץ ואבי דיכטר תקפו במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בשל התערבותו במינויים בצה"ל.
לקראת סוף הדיון בקבינט בסוגיית החטופים והמנדט שיינתן לצוות המשא ומתן שיוצא היום לקטאר, דרש סמוטריץ' להעביר את ההחלטות על מינויי הבכירים בצה"ל לרמטכ"ל הבא, "מאחר שצה"ל והרמטכ"ל נכשלו לא רק טקטית ואופרטיבית, אלא גם מחשבתית. לרמטכ"ל יש גיבוי רק להפעלת הכוח, ולא לבחירת הדור הבא של המפקדים".
2 צפייה בגלריה
חצאים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שר הביטחון יואב גלנט
חצאים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שר הביטחון יואב גלנט
סמוטריץ' וגלנט. עימות בקבינט
(צילום: אלכס קולומויסקי , דנה קופל)
בשלב הזה שר הביטחון גלנט הגיב במתקפה: "למה אתה לא מתייחס למציאות שבה צה״ל שנכשל ב-7 באוקטובר התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת. צה״ל זה מי שמביא את ההישגים שאנחנו כל כך גאים בהם". הוא הטיח בשר האוצר: "אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד. זה חמור תמיד ובפרט במלחמה. לא אאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למיליציה בשירות גורם כזה או אחר".
שורה של שרים הצטרפו להתקפה נגד שר האוצר וגיבו את גלנט. "פגעת בתשתית החשובה ביותר לצה"ל - הליך מינוי המפקדים", אמר השר אבי דיכטר. השר בני גנץ אמר לו: "אתה עושה דה-לגיטימציה לצבא". גם השרה יפעת שאשא-ביטון גיבתה את גלנט.

בסוף הדיון ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את הרמטכ"ל ואמר שאף אחד לא יכול להתערב לו במינויים. אגב, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נכח בדיון, שמע את הוויכוח - אך לא אמר מילה. אתמול הבהיר הרמטכ"ל כי סבב המינויים יתבצע כמתוכנן.
הבוקר הגיב לכך גלנט: "מה שפוגע בביטחון ישראל זו הדיפה מראש של כל ביקורת וחוסר נכונות לנהל דיון ענייני בנושאים קריטיים לביטחון ישראל. השתקת דיון אמיתי ושמירה על מקהלה של קול אחד בלבד באמצעות שיימינג והכפשות זה הכי 6 לאוקטובר שיש. ככה בדיוק צומחות קונספציות מסוכנות. אני מציע לידידי שר הביטחון להישאר במחוזות הדיון הענייני, גם אם נוקב".
במהלך הדיון פנה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה ואמר לה: "לא רציתי להתערב בגלל הטענה שממנים מפקדים במקום כאלה שנפלו בקרב, אבל אני חייב לשאול כאן את היועמ"שית. תגידי, למה לגבי המפכ״ל זה דין שונה? למה כאן את אומרת שאת לא מוצאת מקור סמכות להתערב במינויים ואצל המפכ"ל שבתאי עצרת את כל המינויים?".
היוע״משית גלי בהרב-מיארה ענתה: "זה לא לכאן. אסביר לך באישי".
2 צפייה בגלריה
היועמ"שית ובן גביר. "זה כן לכאן, בואי נפתח את זה"
היועמ"שית ובן גביר. "זה כן לכאן, בואי נפתח את זה"
היועמ"שית ובן גביר. "זה כן לכאן, בואי נפתח את זה"
( צילום:מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
השר בן גביר: "זה כן לכאן, בואי נפתח את זה. למה את מתערבת אצל המפכ"ל ואצל הרמטכל וראש שב״כ לא. כי הוא שבתאי? כי הוא לא היה בסיירת מטכ"ל? כי הוא לא הגיע מהמקום הנכון?" ובוא נגיד עוד דבר, את לא רוצה שהוא ימנה כי את לא יכולה לומר שאני לא אמנה אין לך סיבה אז את מחפשת כזאת".
השרה שאשא ביטון: "תפסיקו לתקוף את הרמטכ״ל וראש השב"כ".
השר בן גביר: "מותר לי לשאול שאלות, עוד מעט תדליפו שהשתלחתי ברמטכ"ל. הסתיימו הימים שאסור לשאול פה שאלות ולדבר. לא תשתיקו אותי".