3 צפייה בגלריה
התלמידים חוזרים לפעילות מלאה בבית הספר גבריאלי בתל אביב
התלמידים חוזרים לפעילות מלאה בבית הספר גבריאלי בתל אביב
בית ספר בתל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: מוטי קמחי)
הורים בבית הספר "כפיר" שבכפר שלם, שכונה בדרום-מזרח תל אביב, החליטו להיאבק בכניסתם של שמונה ילדי מהגרים מאזור אחר בעיר שמיועדים לבית הספר. בהודעת וואטסאפ שהופצה בין ההורים נכתב כי מושקעים מאמצים רבים בבלימת כניסתם של אותם ילדים, ובהנהגת ההורים טענו כי בכוונתם להשבית את הלימודים שצפויים להיפתח בעוד פחות משבועיים, ובנוסף לכך, עד שדרישתם תיענה, קראו להורי התלמידים שעולים לכיתה א' להחרים את מפגש ההיכרות עם המחנכות.
"אנו דואגים לביטחון הילדים ומבקשים את התמיכה שלכם והירתמות למאבק לפיזור ילדי עובדי הזרים בבתי ספר אחרים", כתבו חברי הנהגת ההורים בבית הספר שהמוטו שלו הוא "אדם לאדם - אדם", ומחו על תוספת התלמידים לארבעה ילדי זרים שמתגוררים בשכונה ונרשמו לבית הספר. "כוחנו באחדותינו", חתמו את הדברים.
3 צפייה בגלריה
הודעת הווטסאפ שנשלחה מהנהגת ההורים
הודעת הווטסאפ שנשלחה מהנהגת ההורים
הודעת הוואטסאפ שנשלחה מהנהגת ההורים

"רק להחליף את המילה 'זרים' ב'יהודים' ולהבין שלא למדנו כלום", כתבה אישה שנחשפה להודעה כשהופצה ברשת. "זה כל כך עצוב, כולי דמעות", הוסיפה גולשת אחרת וגולש אחר כתב: "ממש טוהר הגזע". אלא שהורי בית הספר טוענים כי אין שחר להאשמות. "אנחנו נלחמים פה על שוויון", טענה שירי, חברת הנהגה ואם לשבעה ילדים שמתגוררת בשכונה. "אנחנו חיים בהרמוניה ובאהבה עם ילדי הזרים. הם חברים של הילדים שלנו ואין שום דבר נגדם. הדרישה שלנו זה שיהיה שוויון מבחינת הריכוז שלהם ברחבי העיר", אמרה. "אנחנו בשכונה לא מקבלים משאבים כמו שצריך, וגם בזה אין שיוויון".
אמא נוספת מבית הספר טענה שהטוענים לגזענות לא מכירים את החיים בשכונה. "הכי קל לבקר מרחוק. אנחנו דורשים לפזר את האוכלוסייה הזרה בבתי הספר ובמגורים. כשזה יקרה, פתאום נראה ברחבי העיר אנשים עם הרבה פחות סובלנות ואמפתיה ממה שעכשיו. אם היו חושבים על האוכלוסייה הזרה ועל טובתה באמת - היו מפזרים אותה בכל העיר וגם מחוצה לה, ולא משאירים אותה בדרום כי זה נוח".
3 צפייה בגלריה
תלמידים זרים בתל אביב. ארכיון
תלמידים זרים בתל אביב. ארכיון
תלמידים זרים בתל אביב. ארכיון
(צילום: רויטרס)
בהנהגת ההורים השיבו לפניית ynet בנושא ומסרו כי "בית ספר כפיר הינו בית ספר הממוקם בדרום-מזרח העיר תל אביב-יפו. מבין האזורים המוחלשים בעיר. חזון בית הספר הינו אדם לאדם - אדם ואנו חברי ההנהגה והורי בית הספר עומדים מאחורי החזון באופן מלא. בית ספרנו כיום מכיל, דואג ומטפח 16 ילדי עובדים זרים שהגיעו אלינו בשנים האחרונות ויעידו בעצמם על האהבה שהם מקבלים.
"בשנת הלימודים תשפ"ב אמורים להצטרף לשכבת א' שמונה ילדים שזהו אינו אזור הרישום שלהם ומספר ילדים שזהו אזור הרישום שלהם. היות ויש בבית ספרנו ילדי עובדים זרים כאמור לעיל, ובבתי ספר אחרים באזור ובעיר אין בכלל, ביקשנו לחלק את אותם ילדים שאינם שייכים לאזור הרישום בבתי ספר נוספים. הבקשה שלנו ההורים הינה לחינוך מיטבי, שיוויוני והולם לילדי בית הספר והעיר באשר הם ובתוך כך לילדי העובדים הזרים. חלוקה כזו של אוכלוסייה מוחלשת זו תיטיב את השתלבותם של ילדים אלו בבתי הספר ובחברה בכלל, מבלי לפגוע באוכלוסיות מוחלשות וחזקות כאחד".