יו"ר בל"ד, ח"כ סאמי אבו שחאדה, אמר הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet שהרשימה המשותפת, שבה חברה מפלגתו, תצביע בעד חוק לפיזור הכנסת במקרה שיובא למליאה. "אבל אם יבוא חוק שיחזיר את נתניהו באי-אמון קונסטרוקטיבי – אנחנו לא נהיה שם", הוסיף אבו שחאדה. ח"כ ישראל כץ, שהתראיין גם הוא לאולפן ynet, אמר כי על ראש הממשלה בנט להתפטר עוד היום ולאפשר הקמת ממשלה בכנסת הנוכחית. "לאנשי ימינה יש דרך אחת – לאפשר לכנסת לפזר את הממשלה ולהטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה. הוא נהנה מתמיכה ציבורית רחבה, ואם נצטרך ללכת לבחירות – תראו שהציבור מאמין לו".
אבו שחאדה התייחס בריאיון לסרטון שבו קרא יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לאנשי כוחות הביטחון הערבים להניח את נשקם. "הוא הזכיר לנו שירושלים המזרחית היא מקום כבוש. כל יום מתעללים בתושבים של ירושלים באלימות יומיומית. במה שנאמר שם אין חדש".
באמצע הרמדאן, אחרי ארבעה פיגועים ו-14 נרצחים, עודה הולך בחוסר אחריות ואומר את זה? "אתה סופר רק את הקורבנות מהצד שלך, כשבאותו זמן ובאותו מקום ובאותו קונטקסט אתה לא סופר את הקורבנות הפלסטיניים, לא רואה התעללות של צבא הכיבוש בפלסטיניים ולא רואה את הכאב הפלסטיני, אי אפשר לדבר על יהודים-ערבים".

יהודים לא נוסעים לתוך יהודה ושומרון ויורים באנשים. "אחת הסכנות הגדולות של הכיבוש היא שהוא שמשחית את החברה מוסרית. וזה מה שקרה. החברה הישראלית הפסיקה לראות את העוולות היומיומיות לחברה הפלסטינית והיא חיה עכשיו בהכחשה כאילו אין כיבוש. אמנם אנחנו הפלסטינים משלמים מחיר יותר כבד של הכיבוש, אבל גם החברה הישראלית משלמת את זה, השחתה מוסרית, הופכת להיות חברה פשיסטית".
אולי אתם מריחים בחירות ורוצים להדליק את השטח? "מי שרוצה לסיים את הכיבוש ורוצה פתרון צדק ושלום לשני הצדדים נראה כאילו בן אדם קיצוני. מי שתומך בכיבוש, בעד דיכוי עם אחר והריסת חיים הפלסטינים, נראה לכם לגיטימי וסביר. על זה בדיוק הזהירו, הכיבוש משחית את החברה הזו בצורה מוסרית".
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
ח"כ מנסור עבאס. "נתנו להם פירורים"
(צילום: יריב כץ)
האינטרס של הציבור עכשיו הוא בחירות? "לא, יש כאן משבר פוליטי בגלל הגזענות, הן של הקואליציה והן של האופוזיציה".
גזענות עם רע"מ בממשלה? "למה יש על זה דיון? נכנסו ואמרו שתהיה מדינה יהודית, לא רוצים לדבר פוליטיקה, ונתנו להם קצת פירורים. עם זאת, הם מותקפים. למה? כי הם ערבים. אני לא מדבר על הלגיטימיות שלהם. הימין והימין השני משני הצדדים תוקפים אותם כי הם ערבים".

כץ: "עבאס חוסם את הטיפול בתשתית הטרור"

ח"כ כץ, מצדו, תקף את ח"כ עודה על הסרטון שפרסם ואמר כי "האיסלאמיסטים והקומוניסטים הם אויבי המדינה היהודית. אני הייתי מסלק אותו מהכנסת. צריך כל הליך שיגרום לזה שהוא לא יהיה בכנסת. האנשים האלה עובדים עם האויב ומסווים את זה".

נתניהו במציאות של 60-60 היה מפזר את הכנסת ואומר בהתנדבות אני הולך? "כן. כי אין אפשרות. הרי ברביבאי היא מס' 2 ביש עתיד, היא אלופה במילואים היא שרת הכלכלה, היא קראה למשותפת לבוא לקואליציה. יום למחרת איימן עודה עשה את הפיגוע עם הנאום המטורף שלו שאף ישראלי לא יכול לתמוך בו, לא רק יהודי, גם הרבה אחרים מסתייגים. ועכשיו קשה להם. אני לא אופתע אם ימציאו פטנט אחמד טיבי".
זה לא אינטרס שלנו לעודד מתונים? "הם קיצונים. מנסור עבאס מיתמם. האחים המוסלמים היא תנועה קיצונית. לעולם לא הייתי תומך והזהרתי את כולם אז בזמן אמת בהישענות על האחים המוסלמים. אני נגד העיוות האידיאולוגי הזה. אני אומר גם לעבאס, אם אתה חושב שאתה תהיה הבורר ולשון המאזניים בין היהודים אתה טועה. כי מה יהיה המהלך הבא שהממשלה הזו תעשה? היא תביא עכשיו הלבנה של 11 יישובים בנגב לא חוקיים, עם מחצית מתושבי הבדואים כ-150 אלף, המשותפת תתמוך ואנשי ימינה יצטרכו לבלוע עוד צפרדע".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו במליאת הכנסת
נפתלי בנט ובנימין נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו ובנט. כץ טוען: אחד יקים ממשלה, השני צריך להתפטר
(צילום: יואב דודקביץ)
היית חבר קבינט. צה"ל עושה ביהודה ושומרון מספיק? "חד וחלק. אני מגבה את מערכת הביטחון. ביהודה ושומרון השב"כ יודע מה לעשות יש לו כלים עצומים, הצבא יודע ומג"ב וכל הגורמים יודעים. גם עבאס לא יכול למנוע ממערכת הביטחון לפעול בטול כרם. את הבתים באום אל פחם ובחורה הוא לא מאפשר להרוס. אומרים לערב את השב"כ כדי לחסל את תשתית הטרור האיסלאמית בישראל. הטרור הפנימי חמור מהטרור החיצוני ולא מטפלים בו. אם ראש עיריית אום אל פחם מפרסם פוסט תומך במחבלים ולא עוצרים וחוקרים אותו, זאת אומרת שעבאס חוסם בין הטיפול בפלילי לטיפול באיסלאמיסטי והלאומני".