כתב האתר האופוזיציוני "איראן אינטרנשיונל", פרדאד פרחזאד, חשף הבוקר (ראשון) ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) תיעוד מזירת התקיפה שיוחסה לישראל בבסיס חיל האוויר "שיקארי" שליד אספהאן - לפני ואחרי. לדבריו, בתיעוד ניתן לראות את מערכות ההגנה האווירית שהושמדו.

2 צפייה בגלריה
לפני ואחרי התקיפה בבסיס האיראני באספהאן
לפני ואחרי התקיפה בבסיס האיראני באספהאן
לפני ואחרי התקיפה בבסיס באספהאן
ביום שישי אמר בכיר אמריקני לרשת ABC כי התקיפה בוצעה על-ידי מטוסי קרב, ששיגרו שלושה טילים ככל הנראה לאתר מכ"ם הגנה אווירית - שמהווה חלק מההגנה על מתקן הגרעין בנתנז.
בסיס חיל האוויר "שיקארי" ממוקם סמוך לנמל התעופה הבינלאומי בעיר. המטרות הפוטנציאליות באותו בסיס הן בונקרים, האנגרים של מטוסים ומערכות הגנה אווירית, בהן משגרים ומכ"מים. כך לפי פרסום של מרכז המחקר "עלמא". באזור אספהאן קיימים אתרים צבאיים נוספים, שאחד מהם הוא בסיס תת-קרקעי של טילים בליסטיים, השוכן מצפון-מערב לעיר.
לפי העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, הבסיס שהותקף הוא מבין המרכזים החשובים ביותר של חיל האוויר האיראני, וכולל את מטוסי הקרב המתקדמים ביותר שבו הצבא מחזיק. בכתבה צוטט אתר המזוהה עם מנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה, שם נכתב כי הבסיס, המכונה שהיד באבאא'י, הוא "ליבו של חיל האוויר האיראני", שכולל 17 בסיסים אוויריים. באותה כתבה צוטט גם אתר אמריקני, שכתב כי בבסיס שלוש טייסות קרב ושתי טייסות אימונים של חיל האוויר האיראני, שם מוחזקים מטוסי F-7, F-14 וסוחוי 24.
2 צפייה בגלריה
בסיס שיקארי הסמוך לאספהאן
בסיס שיקארי הסמוך לאספהאן
בסיס שיקארי
(צילום: עלמא, מרכז מחקרי חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון)
הבסיס, כך נכתב, ממוקם צפונית-מזרחית לאספהאן, כ-20 קילומטרים מכור המחקר הגרעיני ואזורי התעשייה המזוהים עם משרד ההגנה, ובסיס "בדר" לכטב"מים בדרום-מזרח אספהאן. הוא ממוקם גם 120 קילומטרים מהמתקן להעשרת אורניום בנתנז, 281 קילומטרים מכור המים הכבדים של אראב, וכ-250 קילומטרים ממתקן פורדו, שנמצא מתחת להרי העיר קום.
"ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי בתקיפה שלדבריו ישראל ביצעה באיראן בליל חמישי נעשה שימוש בטיל אחד לפחות, ששוגר ממטוס קרב הרחק מגבולות איראן או ישראל, ושאותו מערכות ההגנה האווירית של משטר האייתוללות לא יכלו לזהות. בתקיפה, כך מדווח העיתון, נעשה גם שימוש בכטב"מים ששוגרו משטח איראן.
גורמים מערביים שצוטטו בדיווח, עליו חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, אמרו כי השימוש בכלי הנשק הללו מעביר מסר ברור למשטר האיראני - ולפיו מדובר רק ב"טעימה" למה שהוא עלול לספוג במקרה של עימות רחב היקף, ובכך להרתיע את טהרן אחרי המתקפה חסרת התקדים שלה על ישראל לפני כשבוע. אתמול בבוקר נחשפו גם צילומי לוויין המעידים על נזק לסוללה של מערכת ההגנה האווירית S-300, מתוצרת רוסיה, בבסיס האווירי הצבאי באספהאן שהותקף. לפי הדיווחים, ייתכן שאותה סוללה הגנה על מתקן העשרת האורניום בנתנז.
כפי שפרסם פרשננו רון בן ישי, אם הסוללה אכן נוטרלה, ואם ישראל היא זו שאכן תקפה כפי שייחסו לה גורמים בעולם, בכך היא הרגה למעשה שתי ציפורים במכה אחת: גם הוכיחה לאיראנים שביכולתה לחשוף את המתקנים הרגישים שלהם למהלומת אש אווירית וטילית, וגם רמזה לרוסים שלא לסייע לתוכנית הגרעין של איראן בתמורה לכטב"מים שטהרן מספקת למוסקבה עבור מלחמתה נגד אוקראינה.
צילום הלוויין נעשה על-ידי חברת הלוויין האמריקנית Umbra, שלפי CNN השתמשה במכ"ם מיוחד המותקן על אחד הלוויינים שלה כדי לצלם את הבסיס האווירי באזור אספהאן שהיה יעד המתקפה בלילה שבין חמישי לשישי. ברשת החדשות האמריקנית דיווחו כי האזור מכוסה כעת בעננים, ולכן לא ניתן לצלמו בצילומי לוויין רגילים, והמכ"ם מאפשר לחדור אותם.