בישיבת קבינט הקורונה האחרונה, ביום שלישי בלילה, העלה ראש הממשלה נפתלי בנט את האפשרות שבקרוב תתקדם ישראל לחיסון בני 40־60 בזריקות דחף שלישיות - אך ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הגיבה וציננה את היוזמה של בנט.
1 צפייה בגלריה
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
ראש הממשלה בנט וד"ר שרון אלרעי פרייס. זו לא ההחלטה שלכם, הבהירה
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)
בעיניי ראש הממשלה, הרחבת מעגל המתחסנים זו הדרך לצאת שוב מההתפרצות לגמרי. שרים אחרים שהשתתפו בישיבה הצטרפו. ד"ר אלרעי־פרייס שללה מיד את המיזם הרפואי של השרים ואמרה שאין די מידע להתיר זאת. למעשה, היא אמרה דבר חריף יותר לראש הממשלה ולשרים: זו איננה ההחלטה שלכם.
"זו לא החלטה מדינית, זו החלטה רפואית", אמרה אלרעי־פרייס, "ומי שיחליט בה הם מומחי ועדת החיסונים של משרד הבריאות". בכך תם לפי שעה הסיכוי לחיסון בני 40 פלוס בישראל - לפחות בהחלטה ממשלתית.
היום נשאל בנט על אפשרות הרחבת מבצע החיסון השלישי גם לבני 40 ומעלה, והשיב כי דרוש עוד פרק זמן קצר, שישלים לשבוע עד 10 ימים, "כדי לראות את האפקטיביות המדעית של החיסון השלישי אל מול מי שלא התחסן. כל יום שעובר נותן ביטחון לגבי בטיחות הבוסטר וכרגע אפשר לומר באופן כמעט מלא שהחיסון השלישי בטוח. אין שום תופעות לוואי רחבות.
"ברגע שזה בטוח ואפקטיבי אני מניח שננוע ל-50 פלוס ואפילו צעירים אם צריך. אנחנו פועלים לפי המידע, אם למדתי משהו זה להסתמך על המידע העדכני", אמר ראש הממשלה.
הסיפור המלא - מחר בטור של נדב איל במוסף לשבת של "ידיעות אחרונת"