רכב התנגש אחר הצהריים (יום חמישי) בשער הכניסה לרחוב דאונינג בלונדון, מקום מושבו של ראש ממשלת בריטניה ושל כמה ממשרדי הממשלה. לא היו נפגעים, והנהג נעצר. לפי רויטרס, בצילומים מתוך המכונית ניתן היה לראות שהאטה לפני שהתנגשה בשער, שמאויש 24 שעות ביממה בשוטרים. הרקע לתקרית לא ברור, אך המשטרה המקומית מסרה שהחקירה לא מטופלת כאירוע טרור.
3 צפייה בגלריה
הרכב שהתנגש בשער הכניסה לרחוב דאונינג
הרכב שהתנגש בשער הכניסה לרחוב דאונינג
הרכב שהתנגש בשער הכניסה לרחוב דאונינג
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
רכב התנגש ב שער של רחוב דאונינג 10
רכב התנגש ב שער של רחוב דאונינג 10
(צילום: רויטרס)
לפי משטרת לונדון, הרכב התנגש בשערי רחוב דאונינג בשעה 16:20, ושוטרים חמושים עצרו את הנהג בחשד לנהיגה מסוכנת. בתיעוד מהמקום נראה הרכב מחוץ לשער, כשדלתותיו ותא המטען שלו פתוחים.
אחרי התקרית נחסמה דרך וייטהול שחותכת גם את רחוב דאונינג, ובבריטניה דיווחו על "נוכחות משטרתית משמעותית באזור". סיימון פארי, שהפגין מול רחוב דאונינג וראה את ההתנגשות, סיפר לרויטרס כי "המון ילדים ברחו, והמשטרה החלה לכוון אקדחים לעבר הנהג שישב ברכב שהתנגש בשער". כשעה לאחר ההתנגשות הוסרו המחסומים.
ברחוב דאונינג נמצאים באופן מסורתי, כבר כ-200 שנה, מגוריהם של ראש הממשלה ושר האוצר של בריטניה. בצדו האחד של הרחוב מתגוררים ראש הממשלה הבריטי רישי סונאק, שר האוצר ג'רמי האנט והמצליף הראשי - חבר פרלמנט שממונה על קיום המשמעת הקואליציונית בהצבעות, ובבריטניה חבר גם בממשלה. בצדו השני של הרחוב נמצא משרד החוץ הבריטי. סונאק עצמו שהה במעונו בזמן ההתנגשות, ובהמשך יצא לביקור מתוכנן.