מאות חברים ובני משפחה ליוו היום (שישי) למנוחת עולמים בבית העלמין בהר הרצל את סמ"ר נועם חבה (21), לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. דודו של נועם נפל לפני 35 שנה ברצועת עזה, ואחיו שרד את הטבח במסיבה ברעים. "נועם היה ילד חייכן ונעים לבריאות, במראה ובפנים", ספדה לו אמו, אורנה. "נועם שלי, כל יום שישי שהיה יוצא מהצבא היה מביא פרחים, ובשישי האחרון כשדיברנו הוא אמר לי 'תגידי שבת שלום לחברים שלי' ואמרתי לו שבת שלום כמו שרק אני יודעת להגיד".

אמו סיפרה כי הוא היה אמור לצאת הביתה בתחילת השבוע הבא, והוסיפה כי "לצערי אני אמשיך לחכות". לדבריה, "ראיתי אותך היום בפעם האחרונה, נישקתי אותך לא יכלתי שלא. נשארת יפה מהמם עם הזקן ועם השיער. תנוח בשלום אני כבר מתגעגעת". אחותו, ספיר, תיארה את החברות החזקה שהייתה ביניהם, ואמרה כי "יש כל כך הרבה דברים להגיד עליך, העיקר שאני לא מבינה איך עכשיו חיים שלמים צריך להיות בלעדיך.
"היית החבר הכי טוב, היית מביא לאמא בכל שישי פרחים, היית אח שלנו, שלי של דניאל ותומר שתמיד היו דואגים לך", הוסיפה ספיר. "יש לי המון מה להגיד אבל העיקר שתיתן לנו כוחות מלמעלה ותשמור עלינו". דניאל, אחיו הגדול סיפר כי למד ממנו המון, ואמר: "אני יושב בחדר שלך וכותב את מכתב הפרידה, אני מרגיש בסיוט. אתה ממש לפני השחרור כמה חיכית לצאת ולטרוף את העולם. תמיד אמרת שתשתחרר תטוס לאירופה למשחקי כדורגל, החיים הכינו לנו תוכניות אחרות.
"במקום שאתה תלמד מאחיך הגדול אני למדתי מאחי הקטן", הוסיף. "בחודשים האחרונים נלחמת בעזה ושמענו כמה דאגת להרים את המורל לכולם ולא נתת לאף אחד להישבר. שהיית מתקשר בימי שיש במקום שאנחנו נחזק אותך אתה חיזקת אותנו. עכשיו השארת אותי ואת הצוות שלך לבד. כל כך התגאיתי בך. כמה התפללנו, אמא לא פספסה אף יום בלי תהילים ואבא לא הפסיק לדבר לבורא עולם. לא מגיע להורים לקבור ילד כל כך צעיר. תשלח להם כוחות שנעבור את זה כולנו".
1 צפייה בגלריה
 סמ"ר נועם חבה, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה
 סמ"ר נועם חבה, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה
"דאגת להרים את המורל לכולם ולא נתת לאף אחד להישבר". סמ"ר נועם חבה
(דובר צה"ל)
עוד אמר דניאל כי "כל הדף כבר דמעות. את מי אני אשגע עכשיו אחי הקטן? אני אוהב אותך, החיים כבר לא יהיו אותם חיים בלי האור והשמחה שלך אבל אנחנו חזקים ונהיה חזקים בשבילך. כל כך אהבת את החיים וניצלת כל רגע". אחיו תומר, ששרד את הטבח במסיבת הנובה ברעים סיפר על הדאגה של נועם כלפיו. "באותו יום הלכת לבסיס ולעוטף אבל לא פחדתי עליך כי אני מכיר אותך, ידעתי שאתה חזק ושאף אחד לא יכול עליך", אמר. "נועם אחי היית אמור להשתחרר בקרוב ולכבוש את העולם, פשוט להתחיל את מעגל החיים ולכתוב את סיפור החיים שלך. אח שלי, אני באמת לא יודע איך אני הולך להתגבר על האובדן שלך. זה כואב בצורה שלא חשבתי שיכולה לכאוב".
סגן אלוף רועי מינץ ספד, ואמר כי "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה, נועם ז״ל שנפל במלחמה ברצועת עזה. נועם התגייסת באוגוסט 21 כלוחם בגדוד 202, מסלול מאתגר ומשמעותי אותו סיים בהצלחה רבה. נועם, בחור של קסם וחן עם המון שמחת חיים כזה שאחד כולם אוהבים". הוא הוסיף: "משיח עם חבריך עולה דמותך המשמעותית, השמחה והאור של כולם - הדבק של הפלוגה. היית הראשון להתנדב לא משנה כמה המשימה מאתגרת. תמיד מקפיד על דוגמה אישית עם נתינה אין סופית. בלחימה תמיד חתרת למגע יחד עם חבריך בקרבות מול המחבלים. עד לרגע נפילתך הפגנת נחישות יוצאת דופן".
אורי יפה מפקד הכיתה, הוסיף כי "אני לא יודע איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר, נכנסתי לצוות שלכם לפני 8 חודשים כמפקד והתחברתי אליך ישר. מאז זה היסטוריה - היינו אחים בלב. כל המלחמה הזו היינו ביחד, שיתפנו סודות שילכו איתנו עד הקבר, כואב לי שהם הגיעו לשם כל כך מהר". לדבריו, "רק שלושה ימים לפני המלחמה רצינו ברלין וקיבלנו עזה. אתה בהגדרה בשבילי כחבר זה שתמיד מתנדב בצוות. אמרת לי שאתה מצטער שלא היית עם המשפחה יותר. יצאתי ארבעה ימים לפני המקרה בגלל שסבא שלי נפטר וקיוויתי שלא יקרה כלום עד שאחזור, אמרת לי לקנות לי ולך מסיבה לפורים ואני נשבע שבאתי לעשות את זה. היום בערב אני חוזר לצוות, לסיים את מה שלא הספקת".