המשטרה עצרה היום (שני) 24 תושבי הדרום החשודים בין היתר בעבירות אלימות חמורות, סחר בסמים והחזקת נשק בניגוד לחוק. שניים מהם נעצרו עם מטען חבלה מוכן להפעלה ולפי החשד היו בדרך לחיסול. שני סוכנים סמויים מהיחידה המרכזית (ימ"ר) נגב שפעלו בחודשים האחרונים הביאו למעצרם של החשודים. במשטרה חושדים שחלק מהחשודים היו מעורבים גם בגביית דמי חסות בבאר שבע, אך במסגרת הפעלת הסוכנים לא נאספו נגדם ראיות בנושא, ומדובר בהערכה מודיעינית בלבד.
בימ"ר נגב גייסו את שני הסוכנים והחדירו אותם לכנופיות פשע מקומיות. הם ביצעו עשרות עסקאות של רכישת סמים מסוגים שונים וכן אקדח ורימון. הסוכנים הצליחו לרכוש את אמונם של החשודים ואספו נגדם ראיות. חמישה מהחשודים הם יעדים של המשטרה. במשטרה אמרו כי הסוכנים פעלו "בתא שטח מורכב", תוך ליווי מודיעיני ומבצעי, "במטרה לצמצם את פעילותם של גורמים עבריינים הפוגעים בביטחון האזרחים, בדגש לחברה הערבית".
2 צפייה בגלריה
נעצרו 24 חשודים בחסר בסמים וסחיטת דמי חסות
נעצרו 24 חשודים בחסר בסמים וסחיטת דמי חסות
תיעוד מפעילות הסוכנים. ביצעו עשרות עסקאות של רכישת סמים
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
נעצרו 24 חשודים בחסר בסמים וסחיטת דמי חסות
נעצרו 24 חשודים בחסר בסמים וסחיטת דמי חסות
תיעוד מהמעצרים
(צילום: דוברות המשטרה )
לפנות בוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו כ-350 שוטרים בהובלת ימ"ר נגב, בסיוע שוטרי יס"מ נגב ולכיש, יחידת יואב, כלבנים דרום, מג"ב דרום והיחידה האווירית, על בתיהם של 24 החשודים באזור רהט, תל שבע, תארבין, באר שבע, ערד ואשדוד. החשודים יובאו בהמשך להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע.
שניים מהחשודים הם תושבי באר שבע, שנעצרו ברכבם בכביש 25. השוטרים מצאו ברכב אקדח ומטען חבלה מוכן להפעלה. תת-ניצב נחשון נגלר, מפקד מרחב נגב, אמר כי על פי החשד השניים היו בדרך לחיסול עבריין אחר. "אנחנו מניחים שהיו בדרך לחיסול פלילי. המטען היה מוכן להצמדה לרכב", אמר נגלר. לדבריו, השניים לא שייכים לארגון פשיעה מוכר.
על החשד לגביית דמי חסות, אמר נגלר כי "במודיעין עולה שהם פעילים בתחום הפרוטקשן בבאר שבע. מדובר בחשודים מהמגזר הבדואי שנכנסים לתוך העיר וסוחטים בעלי עסקים. יש לנו תוכנית ייחודית לטפל בתופעה השנה. יש פרוטקשן בבאר שבע ובכל הארץ, אבל קשה לחשוף את העבירה הזו. לא תמיד אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מצד הקורבן".
הסוכנים פעלו נגד עשרות עבריינים משפיעים בנגב, אחד במגזר הבדואי והיהודי והשני במגזר היהודי בלבד. "הפעלה במגזר הבדואי מורכבת מאוד, שכן מדובר בחברה שמלכתחילה סגורה וחשדנית וקשה להיכנס לשם", אמר נגלר. "זה מחייב הרבה יצירתיות ואורך רוח. ההחדרה של הסוכן לאותו מגזר ארכה כחצי שנה. הפעלנו אותם משך כשבעה חודשים. להחדיר סוכן כך שירגישו איתו נוח וימכרו לו סמים ואמל"ח הוא אירוע מורכב".