מבצע צה"ל בג'באליה הוא מהחשובים במלחמה. העיר היא ממעוזי חמאס המובהקים ברצועת עזה, וצה"ל תכנן להסתער עליה לפני שבועיים - אך המבצע עוכב בכמה ימים. הסיבה לכך, אומרים שני בכירים, אחד מהם ממערכת הביטחון, היא התנגדות עיקשת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
לדברי הבכירים, סמוטריץ' למד על הכוונה לפעול בג'באליה לפני ראשית הפעולה ברפיח. הוא חשש שג'באליה היא ניסיון של צה"ל להימנע מחדירה לרפיח, והעלה את הנושא בפני ראש הממשלה. לתדהמת צה"ל ומערכת הביטחון - המבצע עוכב.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו וסמוטריץ'. לפי שר האוצר הוא פועל כל העת להגברת הלחץ הצבאי על חמאס
(צילום: חיים צח / לע״מ)
במקום להתחיל בפינוי האוכלוסייה לפני כשבועיים, צה"ל נאלץ להמתין לאור ירוק לכניסה לג'באליה שהגיע רק עם תחילת הפעולה ברפיח. "זה ממחיש עד כמה סמוטריץ' שולט בנתניהו, כולל בשיקולים מבצעיים קריטיים", אמר גורם אחד.
שר האוצר לא הכחיש בתגובתו את הידיעה. מלשכתו נמסר: "שר האוצר אינו מתייחס לדיוני קבינט ביטחוניים חסויים בתקשורת והוא מצר מאוד על גורמי ביטחון שלפי עדות הכתב פועלים אחרת. השר סמוטריץ' פועל כל העת להגברת הלחץ הצבאי על חמאס עד להשמדתו המוחלטת במטרה להסיר את האיום הנשקף מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל, להשיב את הביטחון לתושבי הדרום ולהשיב את החטופים מהר ככל הניתן".
הטור המלא של נדב איל - הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-+ynet