שמונה חודשים אחרי שעבר בקריאה טרומית, הקואליציה תחל בשבוע הבא בהכנת חוק עונש מוות למחבלים לקריאה ראשונה. החוק אושר במליאה בחודש מרץ, אך הליך החקיקה נעצר. בעקבות הטבח בדרום שוקלים בקואליציה לקדם מחדש את החוק, ונראה שהפעם הכוונה היא להעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית.
1 צפייה בגלריה
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
מחבלים שהשתתפו בטבח ונעצרו על ידי ישראל
(צילום: דוברות שב"ס)
בשבועות האחרונים לוחץ השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על הממשלה לקדם את החוק, אותו הגיש בעבר וכיום חתומה עליו ח"כ לימור סון הר-מלך ממפלגתו. הוועדה לביטחון לאומי בראשות יו"ר הסיעה צביקה פוגל כבר קבעה דיון בנושא ביום שני, אבל בעקבות מורכבות החוק נדרש גם כינוס של הקבינט המדיני-ביטחוני ודיון מעמיק בנושא במל"ל – שטרם נקבע להם מועד.
בישראל יש כיום מאות מחבלים שנתפסו בחיים אחרי הטבח ב-7 באוקטובר וטרם החל ההליך המשפטי בעניינם. הצעת החוק הקיימת רוצה לקבוע כי "הגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל, כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה". בנוסח הקיים אין פירוט כיצד יתבצע עונש המוות.
הצעות חוק דומות שעלו בעבר נתקלו בקשיים משפטיים רבים, וניתן להניח כי אם החוק אכן יעבור בקריאה שנייה ושלישית, זה יהיה אחרי שיעבור שינויים רבים מהנוסח המקורי.
גורמים בסביבתו של בן גביר אמרו ל-ynet: "אנו מקווים שלפחות עכשיו, אחרי הטבח הקשה, כולם יבינו שחייבים לשנות את הקונספציה ולחוקק את החוק הזה, יחד עם חוקים נוספים חשובים מאוד למאבק במחבלים".