קו הנגב המערבי מערי השרון לאשקלון ייפתח כקו חשמלי באמצע חודש נובמבר, וברכבת מבטיחים שהנוסעים יוכלו לנסוע ברכבת מהירה, שקטה ומזהמת פחות - וגם בתדירות שהייתה נהוגה לפני העבודות על הקו, כולל בסופי השבוע ובערבים. יחד עם זאת, במוסדות התכנון עדיין לא אישרו את המשך החשמול דרומה, ולכן נוסע שיעלה על רכבת בשדרות יידרש להחליף רכבת בתחנת אשקלון ולעלות על רכבת חשמלית.
ברכבת ישראל מבטיחים שההחלפה תיארך בממוצע כעשר דקות, אבל התושבים דורשים גם להחזיר את הרכבות המהירות שדילגו על התחנות במרכז הארץ. אחרי הביקורת, ברכבת בודקים אפשרות להניע את הרכבת הפרברית מבנימינה לאשקלון גם ליתר ערי הדרום - כך שתהיה רכבת אחת ישירה בכל שעה.
2 צפייה בגלריה
עבודות בתחנת ההגנה
עבודות בתחנת ההגנה
עבודות חישמול ברכבת
(צילום: רכבת ישראל)
אביחי שלי, עיוור וכבד שמיעה מנתיבות, אמר כי "במקרה הטוב אני יכול לרדת במדרגות עם אדם שמלווה אותי, אבל מה עם אדם על כסא גלגלים שיש לו רק עשר דקות להחליף רכבת כדי להגיע הביתה? אני עובד בתל אביב עשרים שנה, מאז שירותי בצה"ל, ולא זכור לי פעמים שהרכבת שלנו הגיעה בזמן. תמיד היה איחור של 4-3 דקות".
לדברי שלי, "גם האריכו את הנסיעה משעה לשעה וחצי, ועכשיו עוד אומרים 11 דקות להחלפה. אם מפספסים את ההחלפה צריך לחכות 40 דקות. מאז 2015 אנחנו רק הולכים אחורה בסטארט-אפ ניישן".
מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, הגיב לדברים באולפן ynet: "הארכת משך הזמן ברכבת תתקצר, כי מחזירים את לוח הזמנים המקורי. נסיעות הרכבת משדרות, אופקים ואשקלון צפונה היו בעבודות חשמול שמסתיימות עכשיו. כרגע בודקים אפשרות גם שהחלפת הרכבת תיעשה בתחנת אשקלון על אותו רציף. בנוסף, אנשים עם מוגבלות מקבלים אצלנו שירות, הגדלנו מאוד את מספר הדיילים שמטפלים באנשים עם מוגבלויות ונותנים להם מענה במרכזי השירות של הרכבת. הם מחכים להם ברמה האישית ברציפים ובכניסה לתחנה, ומלווים אותם עד שהם מחכים בתחנת היעד".
2 צפייה בגלריה
"ייקח לנו סדר גודל של שנה וחצי להשלים את הקו עד באר שבע". מייקסנר
"ייקח לנו סדר גודל של שנה וחצי להשלים את הקו עד באר שבע". מייקסנר
"ייקח לנו סדר גודל של שנה וחצי להשלים את הקו עד באר שבע". מייקסנר
(צילום: ירון שרון)
"זה פרויקט לאומי", הוסיף מייקסנר. "תראו את תל אביב - כשרוצים להכניס רכבת קלה, כל תל אביב הפוכה. עכשיו אנחנו רוצים לקדם תשתיות רכבת לאורך מסילות ובשביל זה צריך לעצור את תנועת הרכבות. זה מחייב אותנו לעבוד בלילות, בשעות לא שגרתיות. אנחנו עושים הכול בראש ובראשונה כדי לתת שירות ושירות מיטבי לציבור. זה מה שמוביל אותנו ביום, בלילה וכל הזמן. אנחנו בקשר עם מוסדות התכנון ומקדמים את הנושא של המשך החשמול. אם נקבל אישורים נוכל להיכנס לעבודה מיידית, וייקח לנו סגר גודל של שנה וחצי להשלים את הקו עד באר שבע".
מייקסנר ציין כי פרויקט החשמול שהיה בפיגור של 11 שנה התקצר באופן משמעותי בזכות העבודות המאומצות לחשמול רשת הרכבות. על הטענות של תושבי הדרום, שלפיהן ההודעה על השיבושים בתנועת הרכבות נפלה עליהם כרעם ביום בהיר, השיב מייקסנר: "יכול להיות שזה נכון". כשנשאל למה שהרכבת לא תפרסם באתר את התוכנית המלאה ותיתן לציבור מידע מה הולך לקרות, השיב: "אני מקבל את ההערה, חשבנו שעשינו מספיק וכנראה שלא עשינו די. השאלה הזו במקום".