ממשיכות להתבהר הנסיבות שהובילו לתקרית הטראגית שבה נורה הבוקר (יום שני) למוות אזרח, אחרי שלפי החשד תקף אדם אחר בסכין. השכנים של המנוח מספרים על אדם שהתגורר בדירה בפרדס חנה בשנה האחרונה, והתנהג באופן מוזר.
כשיצא היום מביתו לרעננה, הוא היה לבוש בגלביה שחורה וכיפה גדולה לבנה כפי שעוטים מוסלמים. מחקירת המשטרה עלה כי לפני הירי של החייל הוא ניסה לדקור שני אנשים, בהם נערה שנבהלה וברחה. נהג אוטובוס שהבחין שהיא במצוקה פתח את הדלת ונתן לה לעלות, ואז המנוח תקף אדם נוסף, אזרח רץ אל החייל וצעק "פיגוע" - והחייל רץ למקום, הבחין בחשוד, ירה בו והרג אותו. אזרחים אחרים צעקו לחייל "תוריד אותו". האדם שהותקף נפצע מנתז באורח קל-בינוני.
3 צפייה בגלריה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
דלת הבית
דלת הבית
דלת הבית של המנוח
לפי עדויות מהזירה, הוא היה חמוש בסכין ותקף אדם ללא סיבה נראית לעין. כעת מתברר כי לפני כמה שנים הוא הואשם באיומים ובתקיפה סתם - אך בסופו של דבר נמצא לא כשיר לעמוד לדין לפי המלצת הפסיכיאטר המחוזי, ונשלח לאשפוז. בהחלטת בית המשפט אז נכתב כי "קיימת מסוכנות, ומצבו מצריך אשפוז. תקופת האשפוז המרבית לפי סעיף 192 לחוק העונשין היא שלוש שנים".
שכנה מהבניין שבו התגורר בפרדס חנה סיפרה כי "הוא היה גר כאן עם בת זוגו שעזבה אותו לפני כמה זמן. הוא חזר בתשובה בזמן האחרון, ולבש כיפה וציציות. לאחרונה ראיתי שמגיע אליו אדם דתי. הוא היה משדר אמפתיה, אבל משהו לא תקין".
3 צפייה בגלריה
תקרית חריגה בצומת רעננה
תקרית חריגה בצומת רעננה
הזירה ברעננה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
שכנה אחרת סיפרה כי "הוא גר בשכירות, בהתחלה עם בחורה אבל היא עזבה. בחור נחמד, לא נראה מזיק. מדי פעם יצא לי לראות אותו בכניסה או בחניה. הבוקר הרכב שלו לא היה בחניה". בינתיים, על דלת דירה שבה היה גר המנוח נותר פתק של אישה שביקשה שייצור עמה קשר.
האדם שלפי החשד המנוח ניסה לדקור סיפר למכריו כי החייל קרא לו תחילה להוריד את הסכין, וירה אחרי שלא עשה זאת. במשטרה, בכל מקרה, מנסים להבין מדוע ירה הלוחם צרור במנוח, ואם הירי בוצע בהתאם לנהלים. החייל נחקר על ידי צוות חקירה מיוחד של מצ"ח ומשטרת ישראל, מסר את גרסתו ושוחרר בתום החקירה ליחידתו לאחר שהחוקרים נתנו אמון בגרסה שסיפק.
עו"ד אבי עמירםעו"ד אבי עמירם
אל"מ (במיל') אבי עמירם וסרן יוסי אלבז, שמייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית הראשית, מסרו: "החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה אליה נקלע. החייל שולח תנחומיו למשפחת המנוח".
ברשתות התהדר המנוח בהיותו מטפל הוליסטי, שייבא לארץ שיטת טיפול חדשה מאסיה. הוא סיפר כי הוא בעל ניסיון עשיר מאוד ב"טיפול במצבים רפואיים מורכבים דוגמת גידולים סרטניים, מחלות ניורודגנרטיביות, שיתוקים, הפרעות נפשיות ועוד".