3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו ואבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ)
ארבעה חודשים אחרי חתימת ההסכמים הקואליציוניים, מתממש אחד מהסעיפים שהובילו לסערה: יו"ר נעם אבי מעוז אמנם פרש לפני חודשיים מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, אבל אתמול (ראשון) שלח מזכיר הממשלה לשרים מכתב שמוציא לפועל את אחת מדרישותיו - הכללת טפסים שעליהם כתוב "אבא" ו"אמא" בכל מוסד ממשלתי, ולא רק טפסים שבהם מצוין "הורה 1" ו"הורה 2".
מזכיר הממשלה יוסי פוקס כתב לחברי הממשלה כי "בהתאם להסכמים הקואליציוניים ולהנחיית ראש הממשלה, נבקשכם לוודא שבכל מוסדות המדינה הכפופים למשרדכם, אשר מנפיקים טפסים שהורים הוגדרו בהם כ'הורה 1' ו'הורה 2', יונפקו גם טפסים מקבילים בכותרת 'אבא' ו'אמא', כפי שהיה נהוג עד היום, לבחירת ההורים".
3 צפייה בגלריה
המכתב
המכתב
המכתב שנשלח לשרים
בסוף ינואר, חודש לאחר חתימת ההסכמים הקואליציוניים, התייחס מעוז לאותו סעיף ואמר בישיבת הסיעה: "אני מקבל עשרות פניות מהורים שצריכים לרשום את ילדיהם למוסדות החינוך לשנת הלימודים הבאה, ונאלצים לעשות זאת על גבי טפסים שבהם מצוין רק 'הורה 1' ו'הורה 2'. אני מקבל מאות פניות מתורמי דם פוטנציאלים שרוצים להיענות לקריאה לתרום דם, עקב המחסור המתמשך במנות דם, ואינם מוכנים למלא טפסים שלא מופיעים בהם האב והאם. אני פונה לחבריי השרים לפעול מיידית לקיום סעיף זה בהסכם ככתבו וכלשונו, לאלתר וללא דיחוי".
מעוז עדיין נחשב לחבר קואליציה על אף התפטרותו מתפקיד סגן השר. בשבוע שעבר הוא גרם לסערה כשכתב באיגרת לתומכי מפלגתו כי "לא נסכים לשתוק" על כך שיו"ר הכנסת אמיר אוחנה יוצג ביחד עם בן זוגו.
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה עם בן זוגו אלון חדד והמשפחה
אמיר אוחנה עם בן זוגו אלון חדד והמשפחה
אוחנה ובן זוגו. מעוז: "לא נשתוק עוד על חילול השם וחילול כבוד ישראל"
(צילום: עמית שאבי)
"בתמיכתנו, אבל למורת רוחנו, מינתה הקואליציה את יו'"ר הכנסת הנוכחי", כתב מעוז. "קיוויתי שההיגיון יביא לידי התחשבות בשותפים הפוליטיים, אך לצערי התבדיתי. התמלאתי בושה וכאב, עד לעומק נשמתי, עת מדינת ישראל ונציגיה הרשמיים, בטקס רשמי לזכר קדושי השואה ובעוד אירועים וטקסים ממלכתיים ביום הזיכרון וביום העצמאות, מכריזים לעיני כל העולם על 'יו"ר הכנסת ובן זוגו', כאילו מדובר בנורמה יהודית אותנטית מקובלת".
"לא עלה על דעתי שייעשה במינוי זה סמל ומופת לתופעה זו", הוסיף יו"ר נעם. "אי אפשר להסכים, גם לא הסכמה שבשתיקה ובלא מחאה, להנדסת תודעה חריפה שיוצרת עמדה ציבורית חדשה המרימה על נס מודל משפחתי חדש ופוגעת בערכי היסוד שלנו. לא נוכל לשאת זאת עוד בלא מחאה. טעינו שלא מחינו בראשונה, אך לא עוד! לא נסכים לשתוק עוד על חילול השם וחילול כבוד ישראל הנעשה בראש כל חוצות".