שגרירות ישראל בשווייץ וכמה ארגונים פרו-ישראלים לחצו, ועיריית ז'נבה החליטה לאסור על הצגת תערוכה שמעודדת ומשבחת טרור פלסטיני. התערוכה, שבה מוצגות כרזות תומכות טרור של מארק רודין, הידוע גם בשם ג'יהאד מנצור, אמורה הייתה להתקיים בכנס של עיריית ז'נבה ולהיפתח לפני כמה ימים.
1 צפייה בגלריה
בלחץ ישראלי בוטלה תערוכה תומכת טרור פלסטיני במתקן של עיריית ג'נבה בשוויץ
בלחץ ישראלי בוטלה תערוכה תומכת טרור פלסטיני במתקן של עיריית ג'נבה בשוויץ
אחת הכרזות שעיצב רודין
רודין הוא יליד שווייץ שעבד כגרפיקאי עבור ארגון הטרור החזית העממית בין 1980 ל-1991. הכרזות שאמורות היו להיות מוצגות מהללות נשק, אלימות וטרור. רודין הוא גם פושע מורשע, שנידון ל-8 שנות מאסר בדנמרק בגין שוד בנק. הוא היה חלק מכנופיית Blekingegade, קבוצה של פעילים פליליים ממניעים פוליטיים שביצעו כמה מעשי שוד בדנמרק ושלחו את הכסף לחזית העממית לשחרור פלסטין כדי לממן פעילויות טרור של הארגון.
התערוכה היא חלק מסדרת תערוכות טרור שעורך ארגון "סמידון" (סולידריות עם האסיר הפלסטיני) ברחבי אירופה. "סמידון" הוא ארגון לא ממשלתי (NGO) שתומך בשחרור אסירים פלסטינים ופועל באירופה, לבנון, קנדה וארה"ב. בפברואר 2021 הגדיר שר הביטחון דאז בני גנץ את "סמידון" כארגון טרור לאור קשריו עם החזית העממית.
התערוכה של "סמידון" הוצגה כבר באוקטובר 2022 בבריסל, והיא אמורה להיות מוצגת בערים נוספות באירופה.
בעקבות הכוונה להציג את תערוכת הטרור במתקן עירוני בז'נבה, פנה ארגון בצלמו לראש העיר ז'נבה ולשגרירות ישראל בשווייץ וביקש מהם לפעול לביטול האירוע. לקריאה הצטרפו גם כמה ארגונים יהודיים ברחבי אירופה, ובהם עורכי דין אירופיים למען ישראל.
שגרירות ישראל בברן שפעלה לביטול התערוכה מסרה כי עיריית ז'נבה החליטה לבטל את האירוע ולאסור הצגת התערוכה של רודין. העירייה תאסור הצגת התערוכה בבניינים בבעלותה. ייתכן כי מארגני האירוע או התערוכה ינסו להעביר אותה לבניין בבעלות פרטית. מארגני התערוכה, מצידם, הודיעו שבוטלה וצונזרה בהוראת ראש העיר ז'נבה.
שי גליק, מנכ"ל בצלמו, אמר כי "אין מקום לתערוכות שמעודדות טרור באף מקום ובוודאי לא במימון ציבורי. אנחנו שמחים שעיריית ז'נבה נענתה לפנייתנו ומודים לשגרירות ישראל בשווייץ שפעלה רבות בנושא. ידע כל תומך טרור שהוא יוקע ציבורית ולא יקבל אף במה להפצת שנאה והסתה נגד מדינת ישראל".