מתחילת השנה נרצחו שמונה בני אדם בחברה הערבית. האחרון שבהם הוא מוחמד טלאל, תושב אום אל פחם בשנות ה-40 לחייו, שנורה למוות מטווח אפס בכניסה לביתו בעיר לאחר שירד מרכבו ביום שני.
לפי תושבי המקום וקרוביו של המנוח, מוחמד לא היה היעד לרצח. לדבריהם, החשודים ברצח חיפשו את קרוב משפחתו, שהיה מעורב בתקרית אלימה, אך מאחר שלא מצאו אותו רצחו במקומו את מוחמד.
1 צפייה בגלריה
מוחמד טלכל
מוחמד טלכל
מוחמד טלאל וזירת הרצח באום אל פחם
תושבים שהגיעו לזירה אמרו כי "הקורבן חף מפשע, הוא אדם מכובד שלא פגע באף אחד. רצחו את אחד מהאנשים הטובים בעיר בדם קר. זה לא מגיע לו. זה מראה עד כמה המשטרה מזלזלת בחיי אדם ואין לה שום דרך למגר את הפשיעה".
קרוביו של מוחמד סיפרו כי המקרה "עצוב מאוד. הוא היה יקר לכולנו. רצח של גבר שמעולם לא קיבל איום מאף אחד לא היה צפוי. יום לפני הרצח המשטרה יצרה איתו קשר וביקשה ממנו לנטוש את ביתו בעקבות איומים, ואחרי כמה שעות הוא נרצח. אם המשטרה ידעה שהוא מאוים, למה לא סיפקו לו הגנה? הוא לא היה מעורב באף סכסוך. זה כאילו רצו להכניס אותו לאירוע ולסכסוך שלא קשור אליו. המשטרה היא האחראית הראשונה לרצח".

בהמשך אמרו קרובי משפחתו כי "למוחמד יש סיפור עצוב מאוד. לפני שנים הוא התחתן והביא שני ילדים. אחרי תקופה אשתו נפטרה כתוצאה ממחלה. הוא המשיך לגדל את הילדים, לעבוד ולהתפרנס, ואז התחתן שוב והביא לעולם שני ילדים נוספים. הם המשיכו לגדל את ארבעת הילדים, ולפני שלושה ימים הוא נרצח. בכך ילדיו הראשונים איבדו את שני הוריהם, ואשתו השנייה נותרה לבד עם ארבעת הילדים".
לפי הקרובים, אביו של מוחמד נהרג בתאונת דרכים לפני שהוא נולד, ואימו הלכה לעולמה לפני חודשים. הוא הקריב המון מחייו למען בני משפחתו, ואחרי שנרצח שמענו על המעשים הנפלאים שהיה עושה בשקט. אנחנו מקווים שהמשטרה תגיע לרוצחים ולא תיתן להם להסתובב חופשי".
המשטרה מסרה: "אנחנו עובדים על כל מקרי רצח במקצועיות ובכל הדרכים, במטרה למגר את הפשיעה בחברה הערבית. יש לנו פעילות לתפיסת נשקים, ואנו ממשיכים בה במטרה לספק ביטחון אישי לאזרחים".
חמישה מתוך שמונת מקרי הרצח השנה בחברה הערבית התרחשו בגזרת מחוז חוף של המשטרה, מחדרה ועד ראש הנקרה. שלושה מהנרצחים הם תושבי אום אל פחם.