על רקע הטענות שהוא מתנהל בדורסנות והפיצוץ בדיון בוועדה שבראשותו, שעוסקת בחוק דרעי-סמוטריץ', ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), תקף הבוקר (שלישי) את חברי האופוזיציה, וכינה אותם "בריונים". בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio, קרעי אמר: "הם היו בריונים בקואליציה ובריונים הם יישארו גם באופוזיציה. אנחנו לא מייצרים תקדים בוועדה, כבר היו דברים מעולם כשביקשו שחוק ייכנס לתוקף ביום העברתו בכנסת".
הוועדה של סמוטריץ' עוסקת בחוק "דרעי-סמוטריץ'", שיסדיר כהונת שני שרים במשרד אחד ויאפשר לאדם שהורשע לכהן כשר אם לא נגזר עליו מאסר בפועל. חברי האופוזיציה פיצצו את הדיון שם אחרי בטענה שלהצעת החוק נוסף ברגע האחרון סעיף חדש - שיביא לכניסתו לתוקף של החוק באופן מיידי, מרגע אישורו בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. העובדה שהסעיף החדש הוסף להצעה במהלך הדיון על 1,700 ההסתייגויות של האופוזיציה המיועדת, אחרי שכבר אושר במליאה בקריאה ראשונה, עוררה זעם רב בקרב הח"כים שמתנגדים לתיקון - אך היום קבע הייעוץ המשפטי כי כלל לא מדובר בסעיף חדש.

1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי מירב בן ארי
שלמה קרעי מירב בן ארי
קרעי ובן ארי
(צילום: הדר יואביאן)
"אנחנו קיבלנו את המנדט מהעם להרכיב את הממשלה", הצדיק קרעי את חקיקת הבזק של הקואליציה העתידית. "בשביל זה אנחנו יוצרים תשתית שנדרשת, תשתית פוליטית תקראו לה, והתשתית הזו נדרשת להשבעת הממשלה. אנחנו רוצים להשביע ממשלה מלאה, שלמה, שכל חבריה ייכנסו כמו שהציבור בחר בהם. יש מחלוקת משפטית בעניין, ואנחנו באים להבהיר אותה".
קרעי הוסיף: "זה בסדר שהאופוזיציה רוצה לעשות פיליבסטר, אנחנו מאפשרים להם לעשות את זה, אבל ההתנהלות שלהם היא התנהלות בריונית. חבר כנסת אחד כמעט נתן מכות לסדרנים שהוציאו אותו כשהוא הפריע בוועדה, ויש אחרים שמתנהלים שם בצורה כזו. אני מנסה למצוא את האיזון, ובפרט בעיקר שבסופו של דבר השבוע אנחנו נסיים את חקיקת החוק הזה והממשלה תושבע בשבוע הבא, כולל כל מה שנדרש כדי שאריה דרעי יהיה שר".
ח"כ מרב בן ארי (יש עתיד) הגיבה בחריפות לדבריו של קרעי, וכינתה אותו "שקרן ידוע". בן ארי אמרה: "אנחנו בכל יום מתעסקים ברמה של טרלול מסוכן שלא היה בכנסת מעולם. גם היועצים המשפטיים כבר חסרי אונים, אבל הנה, אתמול היועץ המשפטי סוף-סוף עצר אותו כשהוא ניסה להכניס את הסעיף החדש, כי כבר לא הייתה ברירה".