מטופל בן 79 הותקף בבית החולים שלוותה על-ידי מאושפז אחר בן 38 - ופונה במהלך הלילה במצב קשה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר כשהוא מורדם ומונשם. בבית החולים לבריאות הנפש אמרו כי המטופל תקף את הגבר במהלך התקף פסיכוטי, ומודים כי מדובר באירוע חריג מאוד שכמותו טרם נראו. החשוד בתקיפה נעצר.
1 צפייה בגלריה
בית החולים שיבא
בית החולים שיבא
המטופל פונה לשיבא במצב קשה במהלך הלילה
(צילום: נדב אבס)
בקופת החולים כללית, שבי"ח שלוותה נמצא תחת אחריותה, אמרו כי "מדובר באירוע חריג וחמור שאירע בשעה 03:05 לפנות בוקר בשעה שהמטופלים ישנו. מטופל הנמצא באשפוז כפוי התעורר משנתו והחל להכות ללא כל סיבה מטופל אחר בזמו שישן. אנשי הצוות שנזעקו מיד לחדר כדי להפריד ולרסן את המטופל המכה נפגעו תוך מאמצי ההשתלטות עליו, ובמקביל הוזמנה משטרה שלקחה את המטופל".
בכללית הוסיפו כי "המטופל המוכה הועבר לבית החולים תל השומר במצב המוגדר קשה. הודעה נמסרה למשפחתו ואנו נמצאים איתם בקשר ומלווים אותם".
ממשטרת מרחב שרון נמסר כי החשוד בתקיפה נעצר והבוקר יובא לדיון בהארכת מעצרו.
זוהי לא הפעם הראשונה שמתרחש אירוע אלימות בבית חולים פסיכיאטרי בארץ. באוגוסט אשתקד הותקף אח בבית החולים לב השרון לאחר שאחד המטופלים התרגז שחילק תרופות למאושפזים אחרים. "הזהרנו שהוא יתקוף גם אנשי צוות, וזה מה שאכן שקרה", סיפר אז האח שהותקף. "אנחנו צריכים הגנה כי אנחנו לא אנשי ביטחון ולא חיילים, אנחנו בסך הכל אנשים שעוסקים ברפואה ובסיעוד, ולצערנו ישנם מטופלים שכשהם במצב פסיכוטי הם אלימים ואנחנו ממש לא מוגנים".
שלושה חודשים קודם לכן הותקפה אחות במרכז הרפואי בבאר יעקב. "לפתע הרגשתי משיכה מאחור בשיער וחטפתי מכות חזקות", סיפרה האחות שפונתה לקפלן עם חבלות קשות בראשה, נזק לארובת העין ושיניים שבורות.