רב-סרן חן פוגל, שנהרג השבוע בהתרסקות מסוק העטלף מול חופי חיפה, היה בעבר מדריך נערץ על חניכיו במהלך שנת השירות שעשה בדרום במסגרת חוגי הסיירות של קק"ל. שלשום השתתפו בהלווייתו החניכים משנת השירות, שמיררו בבכי על קברו הטרי של המדריך שחינך והדריך אותם, ושאותו הם כל-כך אהבו.
2 צפייה בגלריה
סרן חן פוגל ז"ל
סרן חן פוגל ז"ל
"החניכים אהבו אותו מאוד". חן פוגל בשנת השירות
(צילום: עמרי וולק)

התרסקות המטוס - כתבות נוספות

מנכ"ל חוגי סיירות קק"ל, לביא זמיר, אמר כי "זו טרגדיה גדולה ממש. חן היה בוגר חוגי הסיירות של קק"ל, היה מדריך וחניך בחוגי הסיירות בחיפה ועשה שנת שירות בדרום בשנים 2013-2012. הוא היה חניך מצוין ובהמשך הפך למדריך נערץ".
2 צפייה בגלריה
חברי קומונה של חוגי הסיירות של קק״ל יחד עם חן פוגל ז"ל
חברי קומונה של חוגי הסיירות של קק״ל יחד עם חן פוגל ז"ל
הקומונה של פוגל
(באדיבות חוגי סיירות קק״ל)
"במהלך שנת השירות הוא התגורר באופקים והדריך בני נוער בבאר שבע, בבני שמעון, בשדרות וביישובי אשכול", הוסיף זמיר. "החניכים שלו אהבו אותו מאוד, הם העריצו אותו. הוא השקיע ממש - למשל בסיורים שלו שהיו עם תוכן, עשייה, למידה וחקר". גם את בת זוגו, לילך, הכיר פוגל בשנת השירות.

אליה לוין, אחת מחניכותיו של פוגל, אמרה כי "עוד לפני שידעתי שאני אוהבת לטייל, ועוד לפני שידעתי שבחוגי הסיירות אמצא את חבריי הטובים ביותר, עוד לפני שהבנתי מספיק עברית כדי להבין מה קורה בפעולה - ידעתי שיש מדריך חתיך בשם חן פוגל שמחייך אליי ומנסה להנגיש לי את העולם החדש הזה. בשבילי, זה היה מספיק כדי להישאר".
נימה ארליך, רכזת ארגונית של חוגי הסיירות של קק"ל בדרום, הוסיפה בדמעות ובקול חנוק: "חן היה מדהים. כבר כשהיה בן 18 בשנת השירות נתן מעצמו הכול למען החברה בדרום. אהבנו אותו מאוד. הוא תמיד היה מגיע מוכן, היה סקרן, שאל שאלות כדי לדעת ולהבין ולהגיע מוכן לכל הפעילויות עם החניכים. כל חבריו מימיו בקומונה של הדרום הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. אנחנו מתקשים לעכל את האסון הכבד שנפל עלינו".
רכז שכבת שנת השירות, מתן קולקה, שהיה גם הרכז של פוגל, אמר כי "אמנם חלפו כמעט 10 שנים, אבל פוגל היה מדריך משקיען ממש. שקדן, מדויק, איכותי. הוא חתר תמיד לשלמות, הדריך בצורה מדהימה בחוגי הסיירות, וכולם אהבו אותו".
בהתרסקות נהרג גם סגן-אלוף ארז שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד. קצין נוסף שהיה עמם במסוק, סרן רון בירמן מחיל הים, הצליח לחלץ את עצמו - אך לא הצליח להציל את חבריו. על תפקודו אחרי ההתרסקות זכה בירמן לשבחים מהרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר ומפקד חיל הים.