המפלגה השמרנית בבריטניה, מפלגתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, מסרה אמש (שלישי) כי היא ביקשה מאחד מחברי הפרלמנט שלה להרחיק את עצמו מעבודת הפרלמנט, אחרי שנעצר על-ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות אונס ותקיפה מינית.
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הצטרפות שבדיה ו פינלנד ל נאט"ו
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הצטרפות שבדיה ו פינלנד ל נאט"ו
ג'ונסון. חבר הפרלמנט מוחזק במעצר גם כעת
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון
מחוקק אחר התפטר בתחילת החודש כשהורשע בתקיפה מינית. הפרלמנט הבריטי
(צילום: AFP)
משטרת המטרופולין של לונדון ציינה כי החשוד, גבר בשנות ה-50 לחייו שזהותו טרם נחשפה, נעצר גם בחשד לביצוע מעשה מגונה, ניצול לרעה של משרת אמון והתנהלות בלתי הולמת בתפקיד ציבורי. המשטרה הודיעה כי הוא מוחזק במעצר גם כעת. היא מסרה כי בינואר 2020 הוגשה נגדו תלונה, שלפיה ביצע את העבירות בין השנים 2002 ל-2009.
הרחקתו ומעצרו של חבר הפרלמנט הן רק השערורייה האחרונה בשורה של פרשות מין שבהן הסתבכו חברים בפרלמנט הבריטי. טענות להתנהגות מינית בלתי הולמת הועלו לאחרונה נגד כ-50 מחוקקים, ועל פי ההערכות כ-15 מקרים עדיין נבדקים על ידי צוות מיוחד שהקים הפרלמנט במטרה לחקור תלונות על התנהגות בלתי הולמת.
מוקדם יותר החודש התפטר אימראן אחמד חאן מתפקידו כחבר הפרלמנט הבריטי מטעם המפלגה השמרנית לאחר שהורשע בתקיפה מינית של נער בן 15. מחוקק שמרן נוסף בשם דיוויד וורבורטון הושעה מתפקידו לפני כחודש וחצי בעקבות טענות שהטריד מינית. בחודש שעבר, מחוקק אחר במפלגתו של ראש הממשלה ג'ונסון הודיע על התפטרותו לאחר שנחשף כי צפה בפורנו בבית הנבחרים.
פורסם לראשונה: 23:49, 17.05.22