חברי הקהילה הלה"טבית בנתיבות החליטו לקיים מצעד גאווה בתחילת חודש יוני. הכוונה לקיים בעיר המסורתית מצעד גאווה, עורר התנגדות עזה מצד רבנים ומצד תושבי העיר, הטוענים שהדבר יפגע בצביון המסורתי של המקום.
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
אחד הפוסטים נגד קיום המצעד בנתיבות
(מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
(מתוך פייסבוק)
הרב חיים אברג'ל, רב מוכר בעיר, פרסם סרטון ובו טען כי קיום מצעד גאווה עלול להוביל לפיגועים רצחניים ולירי טילים. "מה שמצער את השם זה המצעדים שעושים. מה שנקרא מצעד גאווה", אמר בסרטון. "חס ושלום, זה מעורר הרבה גזרות קשות ורעות. הרבה סכנות. טילים. פיגועים חס ושלום, נוראיים בכל עיר. כל מקום שיתקיים שם חס ושלום מצעד גאווה".
הרב אברג'יל ביקש שלא לתת יד למצעד כזה: "כל ראש עיר בעיר שלו ימנע את זה. כל אזרח בדרכי נועם ימנע את זה. בהסבר. זה מסכן ליתומים, לאלמנות, לפיגועים רצחניים. סכנות איומות. לטילים חס ושלום".
בנוסף, עצומה נגד קיום המצעד בעיר השיגה יותר מ-4,000 חתימות - כשעצומה בעד קיומו השיגה בקושי 100. בדף העצומה נכתב: "כעם ישראל בארץ הקודש, מטרתנו לא להכעיס את בורא עולם. כל אחד יעשה מה שטוב ונכון לו, אך בנתיבות אין זה ראוי ובטח זה לא המקום לתועבה. העיר שלנו מבורכת בזכות עמל התורה שעומלים בה ואין זה המקום להכניס מצעדים כאלה ואחרים. אסור לתת לזה יד".
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
תגובה בעד קיום המצעד
(מתוך פייסבוק)
בנוסף להתנגדות מצד גורמים דתיים, הרשתות החברתיות שעסקו בנושא התמלאו בתגובות שנאה מצד תושבים. "יש מספיק ערים שיכולים להכיל את המצעדים הללו וטוב שהם שם", כתב אחד המגיבים בפייסבוק בדף "נתיבות העיר שלי". "מצעד התאווה!!! אין לי משהו נגד הקהילה הזאת אבל!!! יש כאן בעיר נתיבות רוב דתי וחרדי. למה לפגוע בהם? מי שרוצה לצעוד בזה שייסע לתל אביב, שם יש המון אנשים שצועדים ויש חילונים שלהם לא מפריע. יש לנו כאן צדיקים ענקיים בבית העלמין וזה יבזה את כבודם". מגיב אחר כתב: "אתם קולטים כמה זה גרוע? זה סכנת נפשות של ממש המצעד הזה".
מנגד, גולשים רבים הביעו תמיכה בקיום המצעד וקראו לכבד כל אדם באשר הוא. אחד ממארגני המצעד, שביקש להישאר בעילום שם לאור התגובות הקשות שקיבל, סיפר כי ביקש שהרשות המקומית תיתן מענה לקהילה הלהט"בית בעיר. "החלטנו להגיש את הבקשה לקיים מחאה יחד עם הבית הגאה בבאר שבע, שעזר לנו בצעדים הראשונים. הייתה לנו ישיבה עם המשטרה והם קישרו אותנו עם העירייה. העניין התפוצץ מבחינת העיתונים המקומיים לפני כמה ימים. במשטרה דיברו איתנו בגובה העיניים. אחד הרבנים ביקש להיפגש איתי. הוא הפיץ סרטונים בנושא והסברתי לו איך זה יכול לפגוע בנוער ששומע שהנטייה המינית שלו יכולה להוביל לטילים ופיגועים. זה יכול לגרום לפגיעה פיזית ונפשית", הוא אמר.
לדבריו, בעקבות ההסלמה ואיומים שקיבל, הם שוקלים לקיים אירוע סגור. "במשטרה אמרו שהם פה בשבילנו. אם תהיה מחאה כל המשטרה תגיע לפה כדי להגן עלינו. אבל ייתכן שהצעד הנכון הוא שראש העיר ייתן לקהילה את מה שהיא צריכה. קו חיים, תנועת נוער, כנסים ואירועים לקהילה. אני שמח לראות את דגל הגאווה בעיתונים המקומיים. זאת העיר שלנו. אנחנו חלק ממנה. אני רוצה שיהיה בו בית גאה, כך שלמי שיוצא מהארון יהיה מרחב בטוח, במיוחד לקהל הצעיר", הוא אמר.
"אנחנו רוצים לזהור ולהרגיש שייכים לעיר", הוא הוסיף. "אנחנו לא רוצים להתנגח בקהילה הדתית. אנחנו לא רוצים להיות בחושך. יש קהילה דתית מאוד גדולה. בין אם היא בארון ובין אם לאו".