שלושה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרת שכם, תוך פחות משלוש שעות. חוליית "גוב האריות" קיבלה אחריות לירי לעבר מוצב תל א-ראס ליד הר ברכה ולאחר מכן לירי לעבר מפקדת החטיבה המרחבית שומרון מדרום לשכם.
בנוסף נפתחה אש לעבר כוח שהוקפץ לנקודה על מנת לבצע סריקות. הגשש בכוח השיב בירי לעבר מקורות האש וכוחות גדולים החלו בסריקות במרחב. במערכת הביטחון חושדים שהאחראים לכך הם פעילי הטרור שנותרו בארגון "גוב האריות" לאחר שרבים מחברי החוליה חוסלו או שהחליטו להניח את נשקם, ובחוליית טרור אף לקחו אחריות לירי.
בימים האחרונים הגיע לאזור גדוד מילואים חדש, והחשש הוא שפעילי הטרור מנסים לנצל זאת עד שישלים את היערכותו והיכרותו את הגזרה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ירי גוב האריות למוצב תל א-ראס ועימותים בין כוח צה''ל למחבלים באבו דיס
תיעוד ירי גוב האריות למוצב תל א-ראס ועימותים בין כוח צה''ל למחבלים באבו דיס
אזור המוצב באבו דיס
אחרי המכות הקשות שספגה החוליה משכם בחודשים האחרונים, ובכללן חיסול בכיריה ומעצר כמה מחבריה, נערכה בחודש שעבר בעיר צעדה לציון מותו של מנהיגה ודיע אלחוח. הצעדה הייתה גם ניסיון ל"מפגן כוח" של החמושים שנותרו.
ביתו של אלחוח בלב הקסבה של שכם שימש כמקום מפגש של המחבלים שהוציאו פיגועי ירי עבור "גוב האריות", ושימש גם לייצור מטעני חבלה ומטעני צינור. בבית סופקו כלי נשק ותחמושת לשאר חבריה החוליה, ואלחוח עצמו עסק בגיוס פעילים צעירים ודאג לקשר עם ארגוני הטרור שמימנו את פעילותו.
בצעדה בשכם בחודש שעבר השתתפו עשרות צעירים חמושים, ששרו שירים לשבח הארגון והציגו את תמונותיהם של אלחוח ומחבלים נוספים שחוסלו - בהם איברהים אל-נבולסי ותאמר אל-כילאני. בסרטונים ובתמונות מהזירה תועדו ילדים קטנים ומבוגרים שמריעים לחמושים, בניסיון להראות כי הם זוכים לאהדה רבה בקרב התושבים בשכם.
במערכת הביטחון טוענים מנגד שתושבי שכם עצמם נפגעו גם הם מפעילות אנשי "גוב האריות", שפעלו כחבורה משולחת רסן ופגעו גם בעסקים. מושל שכם עצמו תקף בתחילת אוקטובר את אימהות המחבלים, וכינה אותן "סוטות ששולחות את בניהן להתאבד". למרות זאת, בהלוויית בכירי "גוב האריות" שחוסלו השתתפו אלפים רבים.
2 צפייה בגלריה
אסיר ביטחוני נאסר אבו חמיד
אסיר ביטחוני נאסר אבו חמיד
אסיר ביטחוני נאסר אבו חמיד
במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינה הערב את מותו של האסיר הביטחוני נאסר אבו חמיד "פשע מלחמה מן המניין". על אבו חמיד, ממייסדי גדודי חללי אל-אקצא שהוגדר "יד ימינו של מרואן ברגותי" והיה אחראי לרצח של שבעה ישראלים לפחות, נגזרו ב-2002 שבעה מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר נוספות בגין פעולות טרור. מותו נקבע בבית החולים אסף הרופא בצריפין אחרי מאבק במחלת הסרטן.
במהלך ישיבה לגבי המהלכים הבינלאומיים של הרשות הפלסטינית, אמר אבו מאזן: "ההתנקשות בנאסר אבו חמיד היא פשע מלחמה מן המניין. חייו של נאסר אבו חמיד מסכמים את מציאות העוול ארוכת השנים שחווה העם הפלסטיני. אנו נצא בקמפיין בינלאומי רחב כדי להטיל על ישראל את האחריות המשפטית וההיסטורית על מנת לספק הגנה בינלאומית לעמנו חסר ההגנה".