חסן עיד (27), תושב עכו, נאשם במעשה טרור של הצתה והתפרעות ממניע של גזענות במסגרת מעורבותו בהצתת מלון "האפנדי" שבעיר, כך לפי כתב האישום שהוגש נגדו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעכו.
לפי כתב האישום שהגישה עו"ד ענבל ברנסון, ב-11 במאי 2021, "במהלך המהומות שאירעו בעכו העתיקה בימי מבצע שומר החומות, הרים הנאשם אבן גדולה מהרצפה, והטיח אותה מספר פעמים בדלת מלון 'האפנדי' שבעיר העתיקה, העשויה בחלקה זכוכית, ושבר את הזכוכית.
2 צפייה בגלריה
מלון האפנדי
מלון האפנדי
מלון האפנדי
(מתוך אתר המלון)
"אז, דרך הזכוכית השבורה, שפך הנאשם חומר דליק על רצפת המלון והצית את הדלת. לאחר ההצתה שבוצעה על ידי הנאשם, הגיעו למקום אחרים מצוידים בבקבוקי תבערה, כשכנגד אחד מהם הוגש כתב אישום בגין השלכת בקבוק תבערה לעבר דלת המלון".
עוד נאמר כי "מעשיו של הנאשם ואחרים הביאו לדליקה בחדר הקבלה של המלון, ששככה כעבור דקות ספורות. לאחר ששככה האש, אחרים הגיעו אל המלון - ביודעם כי הוא בבעלות יהודים - וזרעו במקום הרס רב מתוך מניע של גזענות".
2 צפייה בגלריה
אבי הר-אבן
אבי הר-אבן
אבי הר-אבן
(צילום: עמית שעל)
ב-6 ביוני, שלושה שבועות לאחר הצתת המלון, נקבע מותו של המדען אבי הר אבן, שנפגע אנושות בהצתה. הר אבן (84), לשעבר ראש סוכנות החלל הישראלית וזוכה פרס ביטחון ישראל, מת מפצעיו במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה, כשמשפחתו הקרובה לידו. עד כה אף אחד לא הואשם בגרימת מותו.
הר אבן נפצע אנוש אחרי שפורעים ערבים הציתו את המלון שבו שהה, הצמוד למסעדת "אורי בורי" שהוצתה אף היא. הוא הועבר לרמב"ם כשהוא סובל מכוויות ושאיפת עשן והיה מורדם ומונשם בכל זמן האשפוז. רעייתו, ששהתה עמו במלון, לא נפגעה.