שלושה אחים בשנות ה-20 לחייהם מזרזיר נעצרו אתמול (שבת) בחשד שרצחו את אמם והסתירו את גופתה באזור הירדן ההררי. האם, בת 46 שהתגוררה לאחרונה בנוף הגליל, נעלמה בימים האחרונים - אך המשטרה פענחה את הרצח רק לאחר שאחד מבניה פרץ מחסום משטרתי ועורר את חשד השוטרים באזור.
עד להודעת המשטרה על פענוח הפרשה, נאסרו פרטיה לפרסום במסגרת צו איסור פרסום שהוציאה השופטת דוניא נסאר מבית משפט השלום בנצרת. הצו אסר בין היתר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה, את קיומה של החקירה ואת קיומו של הצו.
3 צפייה בגלריה
הזירה שבה נמצאה גופתה של האישה בת ה46 שעל פי החשד נרצחה
הזירה שבה נמצאה גופתה של האישה בת ה46 שעל פי החשד נרצחה
מקום מציאת הגופה, ליד הירדן
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי הודעת המשטרה, בשעות הבוקר המאוחרות של יום שישי נפתח מרדף אחר הרכב של בנה שנחשד במעורבות באירוע פלילי, במקביל לניסיון לאתר את זהות הנוסעים ברכב. במהלך החקירה עלה חשד כי היעדרותה של האם בימים שקדמו לכך קשורה לפריצת המחסום, ועם הזמן עלה חשד שהאם נרצחה.
הנהג שפרץ את המחסום נמלט מידי המשטרה, ו"ירד למחתרת". במקביל, נמשכו החיפושים אחר האם. כמה שעות לאחר המרדף באזור הירדן, החשוד ניסה לפרוץ עוד מחסום שהוקם לטובת החקירה - והכוחות דלקו אחריו עד שנעצר במרדף רגלי סמוך לנהלל. שלושת האחים נלקחו למעצר - ובית המשפט האריך אותו עד השבוע הבא, תוך הוצאת איסור פרסום על כל פרט מהחקירה.
לאחר המעצר, אחרי 26 שעות של חיפושים שבהם השתתפו שוטרים רבים, מסוק, כלבנים, פרשים ויחידת גששים, אותרה גופתה של האם בירדן ההררי. מלבד שלושת האחים (בני 20, 23 ו-28), נעצר קרוב משפחה נוסף החשוד בסיוע לרצח. מעצרו הוארך עד ליום חמישי. מהחקירה עולה שהמנוחה הייתה נשואה פעמיים והתגרשה פעמיים. כעת נבדקת האפשרות שהרקע לרצח הוא סגנון החיים שלה.
3 צפייה בגלריה
הזירה שבה נמצאה גופתה של האישה בת ה46 שעל פי החשד נרצחה
הזירה שבה נמצאה גופתה של האישה בת ה46 שעל פי החשד נרצחה
(צילום: דוברות המשטרה)
"הפעילות המהירה של חוקרי היחידה המרכזית באיתור החשוד, והחשד שהעלו כי מדובר ברצח, הביאו להזנקת כלל כוחות המחוז הצפוני למבצע מהיר ונרחב לאיתור גופת הקורבן ומניעת היעלמותה, מוכיחים שוב את המחויבות המלאה שלנו לפענוח פשעים בחברה הערבית תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, אוויריים, קרקעיים ומיוחדים", אמר מפקד המחוז שמעון לביא.
תת-ניצב שמעון בן-שבו, מפקד מרחב העמקים במשטרה, שהיה אחד ממפקדי המבצע לפענוח הרצח, ציין כי "מדובר באחד ממקרי הרצח המזעזעים שטיפלתי בהם. פעלנו בנחישות מרגע פריצת המחסום בסיוע כל הגורמים: אנשי סיור וחוקרים, הסתייענו ביחידות האוויריות של המשטרה ובצוללים ולא חסכנו באמצעים כדי לפענח את הרצח. כל רצח הוא טראגי אבל כשבן מעורב ברצח אמו זה טראגי ביותר".
גופת האישה נמצאה ממזרח לקיבוץ כפר הנשיא שבגליל העליון. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של האישה במקום. אתמול בשעות הבוקר הוציאה המשטרה צו איסור פרסום גורף על הפרשה. בעמותות בחברה הערבית קראו למפקד המחוז שמעון לביא להסיר את צו איסור הפרסום. "מניעת הפרסום היא פגיעה חמורה בחופש העיתונות, בזכות הציבור לדעת ובביטחונן של נשים ערביות בכלל. הצו מהווה מסר לכל אישה ערביה כי ביטחונה הינו הפקר", כתבו חולוד מסאלחה, מנכ"לית מרכז "אעלאם" ונאילה עואד, מנכ"לית נשים נגד אלימות במכתב ללביא.
עורך הדין איהאב ג'לג'וליעו"ד ג'לג'ולי
עו"ד אהאב ג'לג'ולי, שמייצג את שלושת האחים, מסר כי "הם מכחישים שהם רצחו, ואין להם שום קשר עם אמם מזה הרבה שנים, מאז שהיו קטנים. הם לא יודעים איפה היא מתגוררת, ואין להם שום מניע לפגוע בה. המשטרה חוקרת כיוון לא נכון ולא מגיעה לרוצחים האמיתיים שעדיין מסתובבים חופשי. המשטרה צריכה להשתמש במידע המודיעיני הנכון, ולא המוטעה".
עו"ד עבודי פאהום, שמייצג את אחד החשודים, מסר: "החשוד כופר בכל החשדות נגדו, לא קשור לעניין ושמו עלה רק כי שהה ליד אחד החשודים".