לילה של עימותים ביהודה ושומרון: עשרות פלסטינים התפרעו ושרפו צמיגים בשכם, לקראת כניסת מתפללים יהודים לקבר יוסף תחת אבטחה כבדה של כוחות הביטחון, שנערכו להכנסת המתפללים. במקביל, סמוך לכפר עזון שבאזור קלקיליה, מחבלים יידו בקבוק תבערה לעבר אוטובוס ישראלי, שלא נפגע. שני חשודים נעצרו.

בתקרית נוספת, כוחות צה"ל פיזרו עימותים שפרצו בין מתנחלים לפלסטינים בצומת סינג'יל הסמוך למעלה לבונה באזור בנימין, לאחר שפלסטינים השליכו אבנים לעבר כלי רכב של ישראלים. בעימותים לא היו נפגעים.
מאוחר יותר מסר דובר צה"ל כי ישראלית נפצעה מיידוי האבנים, וישראלי נוסף שרכבו ניזוק הגיב בירי. כוח צה"ל הוקפץ למקום ונבדק דיווח על פלסטיני שנפצע ופונה לטיפול רפואי על ידי הסהר האדום. האירוע מתוחקר.
בעקבות השלכת בקבוק התבערה סמוך לעזון, כוח צה"ל שנכנס לכפר לבצע סריקות נתקל בהפרת סדר שכללה יידוי של מטעני חבלה ואבנים. כאמור, הלוחמים איתרו שני חשודים ביידוי בקבוק התבערה, שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.
בתקרית נוספת, סימן ירי אותר על עמוד בהתנחלות עפרה הסמוכה לרמאללה. כוחות צה"ל עורכים סריקות במרחב, אך בצבא מעריכים כי מדובר בירי תועה.
אתמול בשעות הצהריים, כביש 60 באזור העיירה הפלסטינית חווארה נסגר לתנועת פלסטינים לכשלוש שעות, בעקבות כמה תקריות של יידוי אבנים לעבר כלי רכב של ישראלים. לפי הודעת דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה כדי לאפשר לכוחות הביטחון להתמקם במרחב, לשמור על ביטחון התושבים ולמנוע חיכוך. במקום התרחשו שלוש תקריות של יידוי אבנים על כלי רכב ישראליים, כשבמקביל כ-30 מתנחלים ירדו מההתנחלות הסמוכה יצהר לחווארה. על כן, הוחלט בצה"ל לסגור את הכביש לכמה שעות, כפי שקורה לעיתים במקרים דומים.
פורסם לראשונה: 23:57, 04.10.23