(צילום: אסף חן)

תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 הובילו לכך שהקואליציה המתגבשת תהיה ככל הנראה הימנית ביותר זה זמן רב, עם 14 מנדטים לרשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית שראשיה צפויים לכהן כשרים בכירים בממשלה. על הרקע הזה, המתנחלים מצפים לשינוי מדיניות קיצוני בכל הנוגע ליהודה ושומרון - וכבר מסמנים מטרות שבהן צריכה לעמוד הממשלה החדשה.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התייחס לכך היום (שני) באולפן ynet, ואמר כי "אנחנו מצפים ממנה לא להפקיר את ביטחון התושבים שחיים כאן". לדבריו, "אנחנו מצפים לכך שיפסיקו להפריע לכל התפתחות טבעית, לכל בנייה, לכל בית ספר. אנחנו מקווים שהממשלה הזאת תפתור את בעיות הפקקים האיומות שיש במחסומים, שר הביטחון בני גנץ לא טיפל בזה".
2 צפייה בגלריה
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון
"הממשלה הקודמת הפקירה את ביטחון התושבים. דגן
(צילום: גור דותן)
דגן הבהיר כי "השיטה הזאת של הימין - שמדבר ולא עושה כשהוא מגיע לשלטון - לא תוכל להימשך. הציבור מצפה מהממשלה, ואנחנו נעמוד על כך, שהיא תהיה ממשלת ימין לא רק בדיבורים אלא גם במעשים. על כך היא תיבחן. אם יש משהו אחד שלמדנו מהממשלה הקודמת, זה איך שולטים בלי לספור אף אחד".
דגן הדגיש כי "הממשלה הקודמת העצימה מסורת של עוול היסטורי כלפי חצי מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון, שהיום הם סוג ד' במדינה שלהם. כל תוכנית מתאר ואישור בנייה צריכים לעבור כל כך הרבה מדורי גיהינום פוליטיים".
ראש מועצת שומרון הוסיף כי "הממשלה הפקירה את הביטחון של התושבים - לא רק את שלנו, אלא גם את הביטחון של התושבים במרכז המדינה. את המחסומים שהחזירו אחרי הפיגועים - כבר הסירו בחזרה. אין מאבק נגד הרשות הפלסטינית, את הדבר הזה צריך לשנות. צריך משילות ביו"ש, בגליל ובנגב, ובעיקר צריך להפסיק את המצב הזה שתושבי יו"ש הם בני ערובה במדינה שלהם. אנחנו אזרחים כמו כולם".
2 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בהקמת יישובים נוספים ביהודה ושומרון
הפגנת תמיכה בהקמת יישובים נוספים ביהודה ושומרון
"צריך להפסיק את המצב הזה שתושבי יו"ש הם בני ערובה במדינתם". ארכיון
(צילום: רויטרס)
במקביל, דניאלה וייס, מראשי גוש אמונים ששימשה בעבר כראש מועצת קדומים, הוסיפה כי "הציפיות שלנו גבוהות מאוד. הממשלה הזו טובה יותר ליהודים מאשר לערבים. זה שם המשחק". וייס תיארה את התוצאות כמהפכה: "כמי שמובילה תנועת התיישבות, זה ניצחון. אין לי ספק שתהיה האצה בפיתוח ההתיישבויות".
בתוך כך, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני התייחס לסיפוח שטחי יהודה ושומרון, ואמר כי "אם זה לא יקרה מחר בבוקר, זה יקרה בעוד 10 או 15 שנים. אין לחץ".