התלוננה על קולות ירי בלתי פוסקים - ועכשיו היא מועמדת לפיטורים מעבודתה תחת עיריית רמלה. רוקסנה מרואלי, סייעת בבית ספר בעיר, נדהמה כאשר בשבוע שעבר הגיע פקח בזמן שעות העבודה בבית הספר אשר מסר לה אישית זימון לשימוע לפני פיטורים.
"זה היה מפחיד. אדם במדים מחפש אותי בבית ספר כאילו רצחתי מישהו. הגיש לי מכתב וחתמתי לו", אמרה. כשפתחה את המכתב גילתה זימון לשימוע ובו צוין: "בתקופת טרם הבחירות ביצעת פעילות אקטיבית כנגד ראש העיר והמנגנון העירוני כולו בנושא ביטחון וחינוך". במכתב לא צוין נושא התלונות על הירי, אך גורם פוליטי בעיר אומר כי ל"ראש העיר יש תושבים שמדווחים לו על דברים שעולים בקבוצות וואטסאפ פרטיות, ועל דברים שעולים נגדו. היא לא הראשונה שמנסים לבוא איתה חשבון על דברים שנכתבו".
2 צפייה בגלריה
פוסט שפרסם עדן מורלי
פוסט שפרסם עדן מורלי
רוקסנה ובנה הקצין. טיפל בנושא מלב עזה
מה שלכאורה עורר את הסערה הייתה הודעה בוואטסאפ השכונתי שבו כתבה רוקסנה לפני בחירות המקומיות: "חודשים שכולנו מתלוננים על המצב הביטחוני בעיר. למה אתם חושבים שאם תבחרו באותו ראש עיר משהו ישתנה? או שטוב לכם שכל יום יש יריות ולא מזמן היה מטח גם ביום וגם בלילה. אני למדתי שאם משהו לא טוב משנים או לפחות מנסים. תחשבו על זה".
לגבי ההודעה בוואטסאפ היא אומרת כי "לא כתבתי בפייסבוק או בכל פלטפורמה ציבורית אלא רק בוואטספ השכונתי. אני ילידת ארגנטינה. עליתי כילדה ארצה ואמא שלי סיפרה לי על הדיקטטורה של השלטון, נדמה לי שישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית. זה באמת מפחיד כל הירי". לגבי השימוע היא אומרת: "הוא בעיקר מעליב, אני סייעת מסורה וטובה וגם המנהלת שלי אמרה שאין לה כל טענות אלי והפנתה אותי לעירייה ברמלה".

"אין פה מסר פוליטי נגד מישהו"

מי שהתגייס לעזרתה של רוקסנה הוא בנה, קצין קרבי בדרגת סגן בגבעתי, שכתב פוסט מלב עזה שבו סיפר על המקרה ויצא נגד העירייה. הפוסט של הבן שעלה אתמול (ראשון) עורר גלים בעיר: "כבר חצי שנה שאני נלחם בעזה. היום כשאני עוד בתוך הרצועה גיליתי שלאמא שלי יש שימוע מחר לפני פיטורים מהעבודה. למה השימוע אתם שואלים? שמיעת צרורות ירי הפך דבר שבשגרה בשכונה בה אני גר ברמלה. לאחרונה התפתח דיון בקבוצת ווטסאפ פרטית של השכונה ואמא שלי בחרה להגיב שם, קבלו סקופ מפתיע - היא לא מרוצה משמיעת צרורות הירי. לטענת העירייה התגובה של אמא שלי נחשבת פעילות פוליטית כי אינה אוהדת את מדיניות העירייה הנוכחית. אגב, לטענתם, בהיותה עובדת עירייה אסור לה להתבטא נגד העירייה למרות שהיא תושבת העיר ויורים לה ליד הבית. בשל העובדה שאני בעזה ויש קושי ממשי של קליטה קשה לי להתעסק בנושא בעצמי. כמובן שאשמח שעיריית רמלה תחזור בה מההליך המתקיים נגדה. כן, זה בסדר לחשוב אחרת וזה לא משנה למי הצבעתי, אין פה מסר פוליטי נגד מישהו. יש פה קצין לוחם שבמקום להתעסק בלחימה בלבד מוודא שאמא שלו לא תאבד את העבודה שלה בארץ".
2 צפייה בגלריה
התכתבות בקבוצת הוואטסאפ בה רוקסנה התלוננה על קולות הירי
התכתבות בקבוצת הוואטסאפ בה רוקסנה התלוננה על קולות הירי
התכתבות בקבוצת הוואטסאפ בה רוקסנה התלוננה על קולות הירי
עו"ד אהוד בן סעדיה, שמייצג את רוקסנה בשימוע, מסר כי "יש פגיעה אנושה בחופש הביטוי של תושבת העיר, כאשר קיים קו גבול עדין ואפרורי בין מעמד עובד ציבור לבין הפרסום בפלטפורמה חברתית. זה בניגוד לכללי המשמעת החלים על עובד ציבור ולכללי המשפט המינהלי".
עיריית רמלה סירבה להתייחס לטענה כי השימוע נובע מהתלונות בקבוצה ומסרה כי "מפאת צנעת הפרט, עיריית רמלה מנועה מלפרט על הנושא. העובדת זומנה לשימוע ובמהלכו תינתן לה האפשרות להביע את דעתה ולהסביר את עצמה באופן מסודר כמקובל, ולאחר מכן תתקבל החלטה בעניינה. למותר לציין כי עיריית רמלה תומכת ומחבקת את חיילי צה"ל וכלל כוחות הביטחון, ופעלה רבות למען החיילים שלנו מאז מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר, לרבות יוזמות של התרמת חבילות של מוצרי מזון, היגיינה ודברי מתיקה. זאת בנוסף ליחס המיוחד ולהטבות שהעירייה מעניקה לנשות מילואים. כל ניסיון לקשור בין דיון פנימי ומקצועי באשר לעובדת עירייה, לבין יחס העירייה לחיילים הוא משולל כל יסוד".