1 צפייה בגלריה
פצע בסנטר אילוסטרציה
פצע בסנטר אילוסטרציה
ארכיון
(צילום: shutterstock, Gabdrakipova Dilyara)
הצלקת שנגרמה מסכין בגיל 12 כמעט והובילה לרצח בגיל 22. כתב אישום הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ורד מחאמיד (22) תושב הכפר מועאוויה שבצפון, בגין ניסיון רצח של אדם שאיתו הוא מסוכסך עוד מהיותם ילדים בני 12.
בכתב האישום תואר כי מחאמיד ארב למתלונן בבית עסק של משפחתו בכפר, ירה לעברו לפחות שבעה קליעים והביא לפציעתו באורח אנוש. הפצוע פונה לבית חולים, שם הרופאים הצליחו להציל את חייו - לאחר שנאלצו לקטוע את רגלו. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ראיד רחאל מפרקליטות מחוז חיפה, השניים מסוכסכים כאמור עוד משנת 2013, אז היו ילדים. הסכסוך החל לאחר שהמתלונן פצע את הנאשם בלחיו באמצעות סכין וגרם לו לצלקת. על רקע זה מחאמיד נהג להקניט ולקלל את הקורבן, עד שנעשתה בין השניים סולחה.
בכתב האישום תואר כי ב-18 באוגוסט השאיר המתלונן את מכוניתו לניקיון בעסק לשטיפת כלי רכב במועאוויה השייך למשפחתו של מחאמיד, שהמתין לו במקום כשהוא נושא אקדח טעון וסכין יפנית. לאחר שהמתלונן חזר וביקש להוציא כסף מרכבו על מנת לשלם, יצא לעברו מחאמיד מהמשרד, קרא אליו, דרך את את האקדח וירה לעברו שבעה כדורים לפחות. שישה מהקליעים חדרו לרגליו של המתלונן וגרמו לו לפציעה קשה.
עו"ד רחאל הוסיף כי "כתוצאה מהירי נפל הקורבן אל תוך רכבו, והנאשם הגיע וחתך את פניו וצווארו עם הסכין היפנית". מחאמיד נמלט מהמקום ונעצר לאחר שהסגיר עצמו. הפצוע פונה אל בית החולים במצב קשה וכשהוא נתון בסכנת חיים ממשית, אך הרופאים הצליחו להציל את חייו - לאחר שנאלצו לקטוע את רגלו.
במהלך חקירת האירוע, חוקרי המשטרה ערכו עימות בין הנאשם למתלונן בבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוא מאושפז בשל מצבו הרפואי. מיד עם כניסתו של מחאמיד אל החדר, הקורבן השליך לעברו בקבוק מים, פספס וקילל אותו: "אחו שרמוטה, ירית עליי". החוקרים שאלו את מחאמיד מי האדם ששוכב מולו, והוא השיב להם: "זה הבחור מהכפר שירו בו".
במהלך העימות הוא שחזר בפני החוקרים: "באתי לשטיפה אצל קרוב משפחה של מחאמיד במועאוויה. אחרי שחזרתי ובאתי להוציא כסף, מחאמיד ניגש אלי, קרא בשמי וירה לי ברגליים. נפלתי לתוך הרכב. הוא הסתובב מהצד השני של הרכב וחתך אותי בפנים". לשמע הדברים אמר מחאמיד כי "הכל שקר", והמתלונן צעק לעברו: "ראיתי אותך, אני מכיר אותך טוב. שקרן שפל".
כתב האישום מייחס למחאמיד עבירות נשק של החזקה, נשיאה והובלה, ניסיון לרצח, ירי מנשק חם ושיבוש הליכי משפט. בקרוב ידון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של מחאמיד עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.