הותר לפרסום: ארבעה לוחמים בחטיבת הנח"ל נהרגו היום (שישי) מפיצוץ מטען בשכונת זייתון שבעיר עזה. הכוח שנפגע היה בדרכו אל היעד, מתחם בתי ספר שבו הסתתרו מחבלים רבים, כאשר החיילים נפגעו משני פיצוצים עזים ככל הנראה כתוצאה מזירת מטענים, בזמן שחצו סמטה בשכונת זייתון.
ארבעת ההרוגים הם לוחמי גדוד 931 בנח"ל: סמל איתי לבני, בן 19 מרמת השרון; סמל יוסף דסה, בן 19 מקריית ביאליק, סמל ארמיאס מקוריאו, בן 19 מבאר שבע; וסמל דניאל לוי, בן 19 מקריית מוצקין. באירוע שבו נפלו הלוחמים נפצעו קשה קצין לוחם וכן לוחם נוסף מגדוד 931. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 9, חטיבה 401, נפצעו קשה מירי נ"ט על טנק בדרום רצועת עזה. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
1 צפייה בגלריה
נופלים חללים מלחמת חרבות ברזל
נופלים חללים מלחמת חרבות ברזל
ארבעת ההרוגים: דניאל לוי, ארמיאס מקוריאו, יוסף דסה, איתי לבני

יוסף דסה ודניאל לוי למדו באותה הכיתה בבית הספר אורט קרית מוצקין. יחד התגייסו לחטיבת הנח"ל, עשו את המסלול, סיימו לפני חודש טירונות, ונהרגו היום יחד.
ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי אמר: "על ספו של ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל קיבלנו בצהריים את הבשורה הקשה לפיה יוסף דסה נפל בתקרית קשה בצפון רצועת עזה. יוסף ומשפחתו עברו להתגורר בקריית ביאליק לפני כשנה. הוא הותיר אחריו הורים וארבעה אחים, שלושה מהם מתחנכים במערכת החינוך שלנו. יוסף היה האח הבכור. בשעות הצהרים הגיעו נציגי צה״ל לבית הוריו ובפיהם הבשורה הקשה. זעקות השבר פלחו את חלל האוויר. נשבר הלב".
גם דניאל לוי סיים טירונות רק בחודש שעבר. ראש העיר קריית מוצקין ציקי אבישר פרסם מילות פרידה: "דניאל, תושב העיר, ילד מוכשר ויפה תואר, הוא בנה של עובדת מסורה ומוערכת במערכת החינוך העירונית שלנו. יהי זכרו ברוך".
ארמיאס מקוריאו למד בתיכון המקיף הדתי אמית באר שבע. עדי ממו, המחנכת שלו בכיתה י"ב, ספדה לו: "הוא היה ילד עם עיניים טובות ולב טוב. חבר טוב, אוהב אדם ואהוב על הבריות. לארמיאס הייתה ענווה גדולה ודרך ארץ והאובדן שלו קשה ובלתי נתפס"
צוריאל רובינס, מנהל בית הספר, אמר: "ארמיאס רק סיים את לימודיו בבית הספר בשנה שעברה ורוב מוחלט של התלמידים מכירים אותו והמומים מכאב. הוא היה נער מתוק שקיבל החלטה לא מובנת מאליה לשרת כחייל קרבי ולהגן על המדינה, ולב כולנו עם משפחתו באבלה הכבד. במוצאי שבת נקיים לתלמידים ומורים מפגש שבו נוכל לכאוב ביחד ולחזק איש את רעהו".
איתי לבני היה בוגר תיכון אלון ברמת השרון, במגמת ביולוגיה. מנהלת התיכון, אנדי קליסקי: "איתי היה נער נעים הליכות ועדין נפש, בעל מחשבה מקורית ומעמיקה. היה לו חיוך ביישני וכובש. הוא היה חבר טוב ואהוב על בני הכיתה ועל מוריו. זוהי אבדה עצומה לבית הספר, לעיר ומדינת ישראל". איתי הותיר אחריו זוג הורים, אמיר ונעמי, את יואב אחיו התאום ואת קרן אחותו הגדולה.