אחיה של הגר גפן, פעילת השמאל שהוכתה אתמול (רביעי) על ידי פורעים יהודים ליד מעלה עמוס שבגוש עציון, סיפר כי "היא סובלת, היא מאוד חלשה, תחת משככי כאבים. המצב לא טוב". לטענתו, המשטרה עדיין לא גבתה עדות מאחותו בת ה-70 שמאושפזת בבית החולים שערי צדק בירושלים עם שברים בצלעות. במשטרה אמרו כי הגיעו לבית החולים אך מצבה של גפן לא אפשר לגבות ממנה עדות.
2 צפייה בגלריה
עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים ביהודה ושומרון
עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים ביהודה ושומרון
"איך אישה בת 70 יכולה להוות איום על צעירים?". תיעוד מתקיפתה של גפן
(צילום: מאבק על כל דונם)
"התעללו באחותי פורעים. בעטו בה וקרעו ממנה את התיק. גנבו לה מהתיק את כל המסכמים האישיים, הטלפון והמשקפיים", סיפר האח, אלישע גפן, בן 67 מרמת גן. "מה שמפתיע אותי, אני לא מצליח להבין איך המשטרה עדיין לא באה לכתוב פרוטוקול. זו לא פעם ראשונה שהיא נתקלת באלימות. האלימות היא באופן שוטף. יומיומית".
גפן הגיעה אתמול עם פעילי שמאל נוספים סמוך למעלה עמוס על מנת למסוק זיתים. כששהו שם התפתח עימות בינם לבין רעולי פנים, שהחל בקללות ודחיפות והידרדר לאלימות. בתיעוד מהאירוע נראים מתנחלים רעולי פנים מכים את גפן שנפצעה. בתקרית נפצעה פעילה נוספת.
המתנחלים טוענים כי פלסטינים הקיפו אותם ויידו לעברם אבנים, וכתוצאה מכך נפצע אחד מהם בראשו, ושניים נוספים נפצעו באורח קל. לטענתם, מדובר ב"פרובוקציה" של הפעילים המשתייכים לארגון שכבר עשה זאת בעבר. המשטרה פתחה בחקירת האירוע שחלקו תועד ועצרה לחקירה שני פלסטינים.
2 צפייה בגלריה
"האלימות היא באופן שוטף". הגר גפן
"האלימות היא באופן שוטף". הגר גפן
"האלימות היא באופן שוטף". הגר גפן
שרה גפן, גיסתה של הגר, שיתפה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה על מה שהתרחש אתמול. "לקום בבוקר ולראות את גיסתי שוכבת על הרצפה, מתכווצת מפחד וכאב ומעליה עומדים צעירים חסרי מנוח וחובטים בה באלות", כתבה. "איך אישה בת 70 יכולה להוות איום על צעירים שיכולים להיות נכדים שלה? איך יכול להיות שיש בקרבנו צעירים שקמים בבוקר והייעוד שלהם זה לפרק את העצמות של אנשים מבוגרים? אם זה מה שהם עושים ליהודים, אז מה הם עושים לערבים?".
היא הוסיפה, "איך יכול להיות שצריך היה חילוץ צבאי לאישה בת 70? בכל האזור לא נמצא לב אחד רגיש שיכול לעזור? צריך שיירה צבאית כדי לחדור ולהבקיע את חבורת פראי האדם האלה על מנת לפנות אותה לבית החולים?".
מהמשטרה נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה. חוקרים הגיעו גם אתמול וגם היום על מנת לגבות את עדותה, אך בשל מצבה הגופני של האישה הדבר לא התאפשר. משטרת ישראל לקחה עדות מעדת ראייה אחרת שהייתה באירוע".