1 צפייה בגלריה
ראמי בלאלטה
ראמי בלאלטה
ראמי בלאלטה. החשד: משחק בנשק הוביל לתוצאה הקטלנית
ראמי בלאלטה, נער בן 16, נורה למוות הערב (שלישי) בבאקה אל-גרבייה. לפי החשד, הוא נפגע מכדור כתוצאה ממשחק בנשק של שני נערים. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה את קרוב משפחתו של הנער שנורה, נער בן 15, בחשד לרצח. מתחילת השנה נרצחו 235 בני אדם בחברה הערבית.

תחילה פונה בן ה-16 במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב אנוש, אך שם כעבור זמן קצר נקבע מותו. המשטרה עדכנה כי "תגובה מהירה וקריאה מקצועית לזירת הרצח הביאה למעצרו של החשוד ותפיסת כלי הירי". לפי המשטרה, החשוד הסתתר, אך השוטרים הצליחו לכתר את "מקום מסתורו". השוטרים כעת במצוד אחר חשוד נוסף במעורבות בתקרית.
פרמדיקים של מד"א איל דרורי ופבל שקורטוב סיפרו: "ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך פעולות החייאה".
בשבועות הראשונים שלאחר תחילת המלחמה חלה ירידה משמעותית של יותר מ-60 אחוזים בשיעור הרציחות בחברה הערבית, בין היתר בעקבות נוכחות מוגברת של כוחות משטרה בשטח. עם זאת, בשבועות האחרונים הורגשה עלייה נוספת בפשיעה והמצב חזר להיות כפי שהיה לפני 7 באוקטובר. רק שלשום נרצחו ארבעה בני אדם, תוך פחות מיממה.