מחלוקת בקואליציה בעקבות ההצעה לקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. ההצעה של חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) תעלה מחר כהצעה לסדר.
2 צפייה בגלריה
כלא גלבוע
כלא גלבוע
כלא גלבוע. "שב"ס כשל"
(צילום: דוברות שב"ס)
כמה חברות בקואליציה הבהירו שהן מעוניינות לתמוך בהצעה. בקואליציה שקלו להעביר אותה פה אחד, אולם על פי גורמים שמעורים בפרטים, בעקבות התנגדות של השר לביטחון פנים עמר בר-לב, הקואליציה בשלב זה לא אמורה לתמוך בהצעה.
הצעתו של ח"כ סופר הגיעה בעקבות עדות מפקד כלא גלבוע שחשפה מקרים מטרידים של סרסור בסוהרות, כמו גם הודעה כי ועדת הבדיקה של שב"ס לא תחקור את הפרשה. ההצעה שתעלה מחר מבקשת לבחון באופן יסודי את התנהלות הכלא ולפרסם את המסקנות.
2 צפייה בגלריה
עמר בר לב בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
עמר בר לב בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
בר-לב. מתנגד להצעה
(צילום: גיל נחושתן )
על מנת לגייס תמיכה רחבה להצבעה, שוחח ח"כ סופר בימים האחרונים עם חברי כנסת מהקואליציה וגילה שההצעה זוכה לתמיכה. באותה הזדמנות הבהירו חברי כנסת רבים שלמרות תמיכתם העקרונית, הם מחויבים למשמעת הקואליציונית.
"אני מצפה שהאופוזיציה והקואליציה יתאחדו סביב המקרה החמור הזה", אמר סופר. "אין פה מקום למשמעת קואליציונית כפי שרבים מחברי הקואליציה אמרו לי. מדובר בפרשה חמורה".
סופר הוסיף כי "לטעמי קיימים בפרשת הסוהרות שלושה היבטים שבהם שב"ס פשוט כשל. בהיבט הערכי, בהיבט הפיקודי ובהיבט הביטחוני. לצערי ועדת הבדיקה שהקים השר בר-לב לא תעסוק בנושא החמור הזה ועל כן אני רואה חשיבות רבה בהקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית".
מטעמו של השר לביטחון פנים נמסר בתגובה: "השר בר-לב אינו מתנגד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית כפי שגורמים מסוימים מדווחים. לאור העדות החדשה של מפקד כלא גלבוע השר לביטחון הפנים פנה מיד ליועמ"ש בבקשה שיעיין מחדש בתיק החקירה.
"בעקבות כך, ומתוך חשש שמדובר באירוע פלילי, היועץ המשפטי של הממשלה הנחה את משטרת ישראל לפתוח בחקירה לאור החשד הפלילי, ולכן משטרת ישראל זימנה את מפקד כלא גלבוע לשמיעת עדותו ולהמשך החקירה. לדעת השר יש למצות את חידוש החקירה הפלילית ולאור תוצאותיה לבחון אם יש צורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית".