1 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה של הגרוש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אישה בשנות ה-30 לחייה, אם לילדים בני שש וארבע, נפגעה הבוקר (יום רביעי) באורח קשה בשריפה בדירה בבניין מגורים בן 5 קומות ברחוב המרגלית בירושלים. לפי החשד, האחראי לשריפה הוא הגרוש שלה, בשנות ה-30 לחייו - שחשוד שהצית את הבית, ולאחר מכן התנגש עם רכבו בקיר בדרך חברון בסמוך לקבר רחל ונהרג.
לפי החשד, הגרוש נכנס לבית שבו גרה האישה, כפת אותה באמצעות אזיקונים וחבל, שפך עליה דלק והצית אותה. אחרי שהצליחה להשתחרר היא נמלטה מהדירה - שלא ניזוקה על אף שגם בה שפך הגרוש דלק - תוך שהיא בוערת, ביקשה עזרה מהשכנים וקיבלה טיפול מכוחות הכיבוי וההצלה שהגיעו למקום.
לפי מד"א, הדיווח על מצבה של האישה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 10:46. חובשים ופרמדיקים פינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא במצב קשה וסובלת מכוויות בכל חלקי גופה. מנגד, הדיווח על התאונה שעשה הגרוש התקבל דווקא במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 10:38.
פרמדיק מד"א יושי עמית וחובש רפואת החירום חיים ישראלי סיפרו כי נאלצו לקבוע את מותו של הגרוש בזירה אחרי פעולות החייאה שלא צלחו. "כשהגענו למקום ראינו את הנהג כשהוא לכוד מחוסר הכרה בתוך הרכב", אמרו. "מיד התחלנו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, תוך כדי פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש. המשכנו את הטיפול הרפואי גם לאחר החילוץ אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
בני הזוג אינם מוכרים לרווחה בעיר, וכעת מחפשים משפחה שתוכל להיות עם ילדיהם, משום שלאמא אין קרובי משפחה בארץ. עופר איובי, יו"ר מנהל קהילתי גילה לשעבר, מסר: "צר לנו שדברים כאלה קורים. מבירור שערכתי לאישה אין קרובי משפחה בארץ ולה שני ילדים. הרווחה בעירייה מטפלת בהם. נעשה כל שביכולתנו לעזור לילדים עד שהאמא תעמוד על רגילה. יחד עם זאת, אני קורא לכל אישה שמרגישה איום או סכנה - היעזרי בגורמים המקצועים של העירייה. בדקתי אם ההצתה גרמה לדירות אחרות על מנת לסייע. לא נגרם נזק לדירות אחרות".
משטרת ישראל נמצאת בשתי הזירות, ופתחה בחקירה.