"נמלט מהמקום בלי להושיט עזרה לפצועים": לשכת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה הגישה אתמול (ראשון) לבית משפט השלום לתעבורה בנצרת כתב אישום נגד תושב העיר בן 20 בגין מעורבות בתאונת פגע וברח בנוף הגליל, שבה נפצעו חמישה בני אדם באורח קל. הצעיר, שנמלט מהזירה, נעצר לאחר שלושה ימים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו, אולם בית המשפט החליט לשחררו בתנאים מגבילים. (תיעוד התאונה - בפתח הכתבה).
מכתב האישום עולה כי בתחילת החודש הגיע הנהג לבילוי ביער צ'רצ'יל. משם יצא הצעיר ברכב ששייך לחברו לכיוון נצרת כדי לאסוף חבר נוסף להמשך הבילוי. הנהג נסע במהירות מופרזת ברחוב מעלה יצחק בנוף הגליל, איבד שליטה, התנגש בארבע מכוניות שעמדו ברמזור אדום ופגע בחמישה בני אדם. העבירות המיוחסות לצעיר: נהיגה בקלות ראש, אי מסירת פרטים בתאונת דרכים, אי הגשת עזרה לנפגעים בתאונה, מהירות בלתי סבירה והתנהגות שגורמת נזק.
1 צפייה בגלריה
תאונת פגע וברח בנוף הגליל
תאונת פגע וברח בנוף הגליל
"רק בנס לא היו הרוגים כתוצאה מהתאונה מאחר והוא נסע מהר מאוד"
ראש מדור תאונות דרכים במרחב העמקים, פקד גדי פינגרוט, סיפר כי "קיבלנו דיווח על תאונת פגע וברח בנוף הגליל. למקום יצאו ניידות משטרה שהתחילו לטפל באירוע, ובמקביל פתחנו בחקירה לאיתור הנהג שנמלט". בוחני התנועה שהגיעו למקום אספו מצלמות שתיעדו את הנהג ונאספו ראיות מנהגים שהיו עדים לתאונה.
פקד גדי פינגרוטפקד גדי פינגרוטצילום: דוברות המשטרה
"אחרי לימוד הראיות, הגענו תוך חמש שעות לבעל הרכב שהיה מעורב בתאונה ועצרנו אותו", ציין פקד פינגרוט, "לאחר שלושה ימים עצרנו גם את החשוד שנהג ברכב. הנהג נסע במהירות שלא תואמת את תנאי הדרך והתנגש בארבעה רכבים שעמדו ברמזור האדום". בסופה של החקירה הנהג הודה במיוחס לו וקשר את עצמו לעבירות.
קצין המשטרה הוסיף: "רק בנס לא היו הרוגים כתוצאה מהתאונה מאחר שהוא נסע מהר מאוד. חמור מאוד שאחרי הפגיעה הנהג נמלט מהמקום בלי להושיט עזרה לפצועים מהתאונה שהוא גרם לה. חובה על כל נהג שגרם לתאונת דרכים להישאר במקום התאונה, להזעיק את כוחות ההצלה ולהושיט עזרה לנפגעים, בריחה ממקום התאונה היא מעשה לא חוקי, היא עבירה בריונית ולא אנושית".