2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: אפי שריר)
המשמעת של המפכ"ל שבתאי: סגן-ניצב עודד שרעבי, קצין משטרה שהורשע בהסדר טיעון בהתנהגות שאינה הולמת הגובלת בהטרדה מינית, הורד בדרגה למשך חצי שנה אחרי שהורשע בהתבטאויות מיניות בלתי-הולמות כלפי שוטרות ששירתו עמו. למרבה האבסורד, שרעבי, שיקבל את הדרגות שוב בעוד חצי שנה, הועבר לתפקיד במכללה הלאומית לשוטרים – שמחנכת את שוטרי העתיד.
נגד סגן-ניצב שרעבי נפתחה חקירה במח"ש בחשד שצילם במכשיר הטלפון הנייד שלו קצינה אחרת תוך התמקדות באיבר מינה. החקירה לא הבשילה בסופו של דבר לכתב אישום, אבל במח"ש הצליחו לגלות דברים אחרים – והפנו אותם לבית הדין למשמעת של המשטרה. במחלקת המשמעת המשטרתית החליטו להגיש נגד שרעבי כתב אישום בגין שני סעיפים של התנהלות שאינה הולמת שוטר, הגובלת בהטרדה מינית.
2 צפייה בגלריה
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש
המכללה לשוטרים בבית שמש. מהרשעה - לגוף שמחנך שוטרים
( צילום: גיל יוחנן )
על-פי כתב האישום, שבו הודה שרעבי, הוא פנה אל שוטרת באומרו לה "את מאירה לי את המשרד" ורמז לה בנופש משטרתי שיש לו חדר לבד, בו הזמין אותה לעשן. באישום אחר שבו הורשע, תואר כי שרעבי נגע בכתפיה של שוטרת שאיתה עבד, עד שאמרה לו כי המעשים לא נעימים לה. כשנודע לו שהשוטרת נפרדה מבן זוגה והייתה במצב רוח ירוד, אמר לה "נתת לו מהר מדי" – והציע לה שברגע שתגיע הביתה תלבש פיג'מה, תתקשר אליו – והוא ייתן לה "טיפים ושיעורים על איך הראש של גבר עובד".
הסדר הטיעון קובע כי שרעבי יורד בדרגה למשך חצי שנה ויפצה את שתי המתלוננות. המתלוננת הראשונה תקבל ממנו 500 שקל, בעוד השנייה 1,500. שרעבי, ששימש בעבר בתפקיד משמעתי במשטרה, יועבר כאמור אל המכללה הלאומית לשוטרים, שם יוצב מעתה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל חריגה מנורמת ההתנהגות והערכים המצופות משוטר ואלו מטופלות במישור המשמעתי. הקצין הועמד לדין משמעתי, הושתו עליו עונשים חמורים ואף תישקל נקיטת אמצעים מנהליים נגדו".