נשיא אירלנד מייקל היגינס נחשב לאחד הנשיאים העוינים ביותר לישראל בעולם. היגינס מרבה להתבטא בנושאי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ותמיד תומך בעמדת הפלסטינים ומטיל את האחריות והאשמה על ישראל.
עם תחילת המלחמה היו לנשיא האירי כמה התבטאויות בנושא, כאשר בהתבטאות האחרונה הוא האשים את ישראל בהפרה של החוק הבינלאומי ואמנת ג׳נבה - ואף טען שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר מראש על כוונתו להפר את החוק הבינלאומי, דבר שלא היה ולא נברא. היגינס האשים את ישראל ביצירת משבר הומניטרי עצום, לא גינה את החמאס ולא שם דגש על שחרור החטופים בעזה, שביניהם גם ישראלית בעלת אזרחות אירית.
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
שגרירת ישראל באירלנד דנה ארליך לא נותרה חייבת, והאשימה את היגינס בחזרה על מידע שקרי ביחס למלחמת ישראל-חמאס. היא אמרה שההשפעה של הנשיא האירי מלבה את היצרים. ארליך טענה שבאירלנד יש הטייה חזקה ולא מודעת נגד ישראל. סגניתה של ארליך פרסמה ציוץ שממנו משתמע שישראל מאשימה את אירלנד במימון מנהרות הטרור של חמאס. בעקבות זעם אירי השגרירות מחקה את הציוץ. שר בממשלת אירלנד נזף בשגרירה שביקרה את הנשיא, ואמר שדבריה לא מועילים.
2 צפייה בגלריה
נשיא אירלנד מייקל היגינס
נשיא אירלנד מייקל היגינס
נשיא אירלנד מייקל היגינס
לא מדובר בעימות דיפלומטי ראשון בין שגרירים של ישראל לבכירים זרים על רקע המלחמה בעזה. ראשת עיריית סרייבו, בנימינה קאריץ', נאמה בהפגנה גדולה נגד ישראל שבה הונפו בבירת בוסניה דגלי פלסטין. המוני מפגינים קראו בהפגנה "מיליון שהידים" ו"שהיד הוא חביב אללה". קאריץ', שמחזרת אחר הבייס המוסלמי שתומך במפלגתה, דיברה על הסבל הפלסטיני ולא אמרה דבר נגד החמאס או בעד ישראל. בעבר היא סירבה להקרין את דגל ישראל על בניין העירייה לרגל יום העצמאות ה-75, למרות ששנה קודם הקרינה על העירייה את דגל פלסטין.
גלית פלג, שגרירת ישראל באלבניה, כתבה לקאריץ' בטוויטר: "אם את בעד הפלסטינים, למה שלא תגני את החמאס? אחרי שעשה טבח בישראל, החמאס משתמש בפלסטינים כמגן אנושי ו-550 טילים שלהם נחתו בעזה והרגו פלסטינים". הציוץ הרתיח את קאריץ' שאחרי חצי שעה פרסמה הודעה רשמית שבה האשימה את שגרירת ישראל בפרסום דבר שקר.
2 צפייה בגלריה
ראשת עיריית סרייבו בנימינה קאריץ' בהפגנה נגד ישראל
ראשת עיריית סרייבו בנימינה קאריץ' בהפגנה נגד ישראל
ההפגנה נגד ישראל בסראייבו בירת בוסניה
"גיניתי את החמאס, ואף אחד לא יגיד לי איך לנהל את העיר", מסרה קאריץ'. אלא שבדיקה העלתה שקאריץ' התחמקה מלגנות את החמאס בראיון שנתנה ב-11 באוקטובר, והשיבה ש"לפני שמגנים את החמאס צריך לבדוק מה היה קודם". היא גם דיברה על כך שאזרחים משני הצדדים נפגעים.
ממשרד החוץ נמסר: "הדיפלומטים הישראלים בעולם פועלים מסביב לשעון על מנת להציג את עמדת ישראל ולקדם תמיכה בינלאומית רחבה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, לאחר מראות הזוועה של ה-7 באוקטובר שזעזעו את העולם כולו. במקומות מסויימים אנחנו רואים הטיות נגד ישראל, המגיעות לעיתים גם מבכירים ומנהיגים. הטיות והתבטאויות אלה לא ירפו את ידנו ונמשיך לעמוד על כך שעמדת ישראל תישמע מעל כל במה".