בעקבות המשבר הפוליטי מעריך חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד כי גדלים הסיכויים להקדמת הבחירות, ואומר הבוקר (ראשון) כי הוא "יודע בוודאות" על שני חברי כנסת מהקואליציה ש"שוקלים את דרכם". במקביל ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת מבהיר כי סיעתו לא תיתן רשת ביטחון לממשלה.
על רקע אמירתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו "אנחנו כבר חוזרים" אמר ח"כ כהן בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו נמצאים בנקודה שבה לקואליציה עצמה יש 60 ח"כים בלבד. עם 61, קל וחומר עם 60 ח"כים, אתה לא יכול לתפקד. ממשלת בנט-עבאס נמצאת בגסיסה. יש מספר גורמים שלמעשה כבר מחשבים מסלול מחדש. האם הם יצטרפו לממשלה בראות נתניהו והליכוד או לחלופין שהולכים לבחירות? אם אתם שואלים אותי ההערכה לבחירות היא גבוהה יותר. רואים כאוס פוליטי, רואים את המפלגות הולכות ומקצינות. חמור מכך - רואים את ההשלכות גם בזירה המדינית".

2 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן. "ממשלת בנט-עבאס גוססת"
(צילום: הדר יואביאן)

ח"כ כהן פירט: "שים לב להתייחסות לממשלת ישראל מצד ירדן, טורקיה, איחוד האמירויות. בפעם הראשונה שמענו גינוי מסוים מצד איחוד האמירויות. גם בזירה המדינית מעריכים שממשלת בנט היא כמו פגר ואתה רואה את הנשרים עטים על הפגר. ממשלת בנט היא ממשלה שלא טובה למדינת ישראל, והמשך קיומה פוגע גם במעמד הבינלאומי.
ומה הלאה? האם כדי לסדר את המספרים שיתוף פעולה שוב עם רע"מ יכול לעמוד על הפרק? רשת ביטחון שלא במסגרת חברות בקואליציה? "לא קיים. לא שיתוף פעולה עם רע"מ. זה לא עומד על הפרק. לא רשת ולא ביטחון. במדינה יהודית ודמוקרטית, מי שלא תומך בזה אין לו מקום בקואליציה".
איך תרכיבו ממשלה? "אני מעריך שהמשקעים האישיים שקיימים מובילים לכך שלאפשרות להקמת ממשלה אלטרנטיבית בכנסת הנוכחית הסיכוי נמוך. מה שכן, אני יודע בוודאות על שני חברי כנסת ששוקלים את דרכם. עד שהכנסת תחזור מפגרה יהיו התפתחויות".
2 צפייה בגלריה
אוסאמה סעדי בוועדה לביטחון פנים
אוסאמה סעדי בוועדה לביטחון פנים
אוסאמה סעדי. "לא נצביע לממשלה עם נתניהו"
(צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח"כ אוסאמה סעדי הבהיר מצידו על רקע השהיית חברותה של רע"מ בקואליציה, כי הרשימה המשותפת לא תספק רשת ביטחון לממשלה. "אנחנו אמרנו מאז תחילת הקדנציה - אנחנו אופוזיציה לממשלה הגרועה הזאת. אנחנו נצביע עניינית לגופם של חוקים, לגופן של הצעות", הוא אמר במשדר.
יש משא ומתן עם לפיד בעניין הזה? "אין שום משא ומתן עם יאיר לפיד. יש מגעים, מתקשרים אלינו מכל הצדדים, כולם מחזרים אחרינו - גם אלה שבמשך חודשים הדירו אותנו עכשיו הם מנסים ומתקשרים. ואנחנו כרשימה משותפת אחראית אנחנו נצביע נגד אי אמון קונסטרוקטיבי להקמת ממשלה בראשות נתניהו, נגד חוקים ימניים, בעד חוקים לטובת אזרחים והאוכלוסייה שלנו. ככה התנהגנו וככה נמשיך להתנהג".