2 צפייה בגלריה
לוחם מגב
לוחם מגב
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הטרדה מינית בחדר החקירות: חמד שנאן, חוקר מג"ב, נאשם שהטריד מינית את א' שנחשדה במעורבות אפשרית של הסעת שוהה בלתי-חוקית - חמותה. לפי כתב האישום, שהוגש אתמול (שני) על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, אל בסיס מג"ב בו נחקרה הגיעה א' עם בעלה, אמו, ובתה התינוקת. כשנכנסה לחדר החקירות חיכה לה שם שנאן, חוקר בן 40 מחורפיש.
שנאן ישב בצידו האחד של השולחן וא' מולו. לקראת סוף החקירה שאל שנאן את א' על מצבה המשפחתי והיא השיבה שהיא נשואה ויש לה שני ילדים, כשהצעירה תינוקת בת שלושה חודשים. בשלב זה החל שנאן לזרוק לחשודה הערות מיניות. הוא שאל אותה מתי היא נכנסה להריון, והיא השיבה שזה לקח לה זמן. החוקר הנאשם אמר לה: "היית צריכה להיכנס להריון מהערב הראשון", תוך שהוא משלב תנועת אגרוף ועושה תנועות מגונות עימו.
2 צפייה בגלריה
"רואים בחומרה את תופעת ההטרדות המיניות". משרדי מח"ש
"רואים בחומרה את תופעת ההטרדות המיניות". משרדי מח"ש
"רואים בחומרה את תופעת ההטרדות המיניות". משרדי מח"ש
(צילום: אלי מנדלבאום)
לאחר מכן שאל שנאן את א' האם בתה עדיין יונקת ממנה, א' השיבה בחיוב ואז שנאן אמר לה בערבית "ניאללה" ("איזה כיף לה"). א' התעלמה מהערתו של שנאן, אך הוא לא הפסיק. "הלוואי והייתי יונק ממך", אמר לחשודה שישבה מולו, שכבר לא נותרה אדישה. היא קמה על רגליה והחלה לצעוק לעברו: "מי אתה? אני יכולה להכניס אותך לכלא". שנאן, שנלחץ מהסיטואציה הכחיש את טענותיה של א' ואיים עליה: "אם את פותחת את הפה ומוציאה מילה אחת אני עוצר אותך ומכניס אותך לכלא".
מיד לאחר מכן עזבה א' את חדר החקירות וקראה לבעלה שהמתין בכניסה לבסיס. לאחר שסיפרה לו מה קרה בחדר החקירות - השניים חזרו למקום והתעמתו עם שנאן. במהלך העימות דרשו א' ובן זוגה לקבל את פרטיו של החוקר, ששרבט על פתק פרטים אישיים, מחק אותם, ולאחר מכן כתב פרטים אישיים שגויים.
על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים "במעשיו המתוארים הטריד מינית הנאשם את המתלוננת במסגרת מילוי תפקידו, תוך שימוש לרעה בסמכותו ותוך ניצול יחסי תלות של המתלוננת בו כעובד ציבור. הנאשם אף איים בפגיעה שלא כדין בחירותה של המתלוננת בכוונה להפחידה ולהקניטה".
גורם במח"ש מסר ל-ynet כי: "במחלקה לחקירות שוטרים רואים בחומרה את תופעת ההטרדות המיניות. כל תלונה המגיעה למח"ש מטופלת במקצועיות וביסודיות והשנה אף פעלנו להעלאת רף הענישה בעבירות הטרדה מינית".
ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים בחומרה התנהלות חריגה ופסולה זו העומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר. מיד עם פתיחת החקירה בדצמבר 2021, ונוכח חומרת החשדות, הוצא השוטר לחופשה כפויה. כעת עם הגשת כתב אישום בעניינו יישקל המשך שירותו בחיל".
עורך הדין איציק כהן, המייצג את חמד שנאן, מסר: "מדובר בחשודה שהסיעה שוהה בלתי-חוקית אל תוך תחומי הקו הירוק, בימים שבהם אין צורך להרחיב על הסכנה והפגיעה העלולות להיגרם לביטחון הציבור מהתנהגות עבריינית שכזו. החשודה החליטה להעליל עלילה על חוקר מסור, המשרת בתפקידו יותר מ-18 שנה". הוא הוסיף: "כל טענותיה בדויות, אינן נתמכות ברסיס ראיה חיצונית, ומקורן ככל הנראה במטרה לפגוע בשוטר על מנת להיטיב את מצבה. אין לנו ספק כי לאחר שיתנהל ההליך בבית המשפט - תוכח חפותו של השוטר - ויתבררו הסיבות לעלילה המרושעת".