המשטרה עצרה אמש (שלישי) ילד בן 12, תושב שכונת רמת שלמה בירושלים, בחשד כי תקף אתמול שני עובדים ערבים ממניע גזעני בסופרמרקט "יש" בשכונה יחד עם תוקפים נוספים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים וטענה בדיון כי הילד מוכר מאירוע אחר לפני חודש, שבו רוססו כתובות גרפיטי של "מוות לערבים" ו"לה-פמיליה".
1 צפייה בגלריה
הסופרמרקט לאחר הקטטה
הסופרמרקט לאחר הקטטה
"בן להורים נורמטיביים, לא ראש ארגון פשע". הסופרמרקט לאחר הקטטה
(צילום: ירושלים ועוטף)
עורך דינו של העצור גבי טרונשווילי טען בדיון כי הילד סבל מהצקות חוזרות ונשנות מהעובדים במקום ואף סבל מאלימות פיזית במשך התקופה האחרונה, וכשהתלונן במשטרה עם אביו אף אחד מהם לא נחקר. "הנער נפל אתמול קורבן להצקות מצד העובדים פעם נוספת, אנשים שהיו במקום נחלצו לעזרתו והמשטרה עצרה אותו כאילו הנהיג צד בקטטה. מדובר בילד בן 12, בן להורים נורמטיביים ולא בראש ארגון פשע, אפילו אזיקי הידיים לא נסגרים עליו", אמר טרונשווילי.
בית משפט השלום שחרר את הילד למעצר בית בתנאים מגבילים למשך שבוע, וקבע בהחלטתו כי "הוא חשוד שהיה מעורב בקטטה שבה נפצעו המתלוננים ונדרשו לטיפול רפואי. החשוד הודה במיוחס לו, אך לא בנסיבות, שכן לשיטתו אין ביכולתו לאור גודלו לפגוע במישהו ובפרט בנערים הגדולים ממנו תרתי משמע. מדובר בקטין שמבנה גופו נחזה להיות יותר קטן מבני גילו".