3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי
רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי
רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי בדיון
(צילום: גיל נחושתן)
שופטיו של רומן זדורוב הבהירו בדיון הבוקר (יום ראשון) לסנגור עו"ד ירום הלוי, כי טענתו שהחוקרים העבירו מידע לזדורוב על אופן ביצוע הרצח, אינה עומדת במבחן המציאות. זאת לפחות בכל הנוגע להדגמת הרצח שביצע זדורוב על המדובב המכונה "ארתור", בתא המעצר.
"ארתור" החל להעיד כבר בישיבה הקודמת במסגרת המשפט החוזר של זדורוב. הסנגור הציג בחקירה הנגדית קטעי וידאו וסאונד מתוך השיחות בין המדובב לזדורוב בתא המעצר, כשהוא מנסה להראות שהעד (המדובב) הציג לזדורוב תנוחות שבאמצעותן הראה לזדורוב את הדרך כיצד להודות.

3 צפייה בגלריה
הסתרה בוילון של המדובבב במשפט החוזר של רומן זדורוב
הסתרה בוילון של המדובבב במשפט החוזר של רומן זדורוב
הסתרה בווילון של המדובב במשפט החוזר של זדורוב
(צילום: גיל נחושתן)
הוא טען בין היתר שמה שרצה זדורוב להראות הוא שיטות רצח שלמד באמצעות ספר של הקג"ב, והמדובב סימן למפעיליו כי מדובר על הדגמה של רצח ראדה.
בשלב מסוים קטע אב בית הדין, השופט אשר קולה, את החקירה וההקרנות ואמר להלוי: "גם אם נקבל את התאוריה שלך, שאבי שי (ראש אח"מ בעת חקירת הרצח), יורם אזולאי (ראש הצח"מ), 'ארתור' או כל אחד אחר הכניס לרומן את המידע שהרצח בוצע בתפיסה מאחור, הרי שמגיעה ההדגמה ומעלה שהוא לא מקבל את המידע הזה. רומן הדגים את זה אחרת, אי אפשר להתווכח על זה. רומן מתעקש שהוא לא עמד מאחוריה. זה אומר שההשפעה הפסיכולוגית של 'ארתור' על רומן לא עבדה".
הלוי עונה: "קודם כל בשלב שבו הוא קם הוא אומר שזה מתוך הספר של הקג"ב..."
3 צפייה בגלריה
המצלמה בבית המשפט מוסתרת בעקבות עדותו של המדובב של רומן זדורוב
המצלמה בבית המשפט מוסתרת בעקבות עדותו של המדובב של רומן זדורוב
המצלמה בבית המשפט מוסתרת בעקבות עדותו של המדובב
(צילום: גיל נחושתן)
בשלב זה הזכירו אב בית הדין והשופט דני צרפתי את תנועת החצי סיבוב של גופה של תאיר, שהזכיר גם נצ"מ יורם אזולאי בעדותו, ותוהה: "האם גם את זה הוא מייחס למה שלמד מהספר של הקג"ב?"
בתוך כך, בדיון היום התברר כי הדיסקים המקוריים של ההדגמות שביצע זדורוב על המדובב נמצאו, אבל לא ניתן להשתמש בהם כעת, בגלל תקלה.
בדיון קודם הסביר הסנגור כי הוא מתקשה לצפות בדיסקים הקיימים, משום שהם מטשטשים בצורה מוגזמת, על מנת לשמור על חיסיון זהותו של המדובב - שממשיך לעבוד עם המשטרה. התביעה הבהירה כי דיסקים שאינם מטושטשים קיימים בכספת, והסנגור רשאי להגיע לצפות בהם בכל עת.