3 צפייה בגלריה
העצרת הכללית של האו"ם
העצרת הכללית של האו"ם
העצרת הכללית של האו"ם
(צילום: EPA)
חודש בלבד אחרי סיום מבצע "שומר החומות", ולבקשת ישראל - האו"ם הכיר היום (רביעי) לראשונה בטרור על רקע אנטישמי וגינה אותו, לאחר דיונים ממושכים בעצרת הכללית. כמו כן, האו"ם גינה גם שימוש של ארגוני טרור באזרחים כמגן אנושי, שיטת הפעולה של חמאס וחיזבאללה.
החלטת האו"ם גם מגנה את השימוש באינטרנט ככלי לעידוד וגיוס פעילי טרור, וקוראת לחברות האינטרנט לקחת אחריות. מדובר במאבק שמוביל שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן עוד מימיו כשר לביטחון הפנים, וממשיך להוביל אותו גם בזירה הבינלאומית.
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
"אף פעם אין להצדיק, להסביר או לתרץ טרור". ארדן
(צילום: מארק ישראל סלם)
"אני מברך על ההחלטה המגנה את השימוש באזרחים כמגן אנושי למחבלים בזויים ולתשתיות הטרור שלהם, ואני שמח שהמאמץ הדיפלומטי שהובלנו נשא פרי", אמר ארדן לאחר קבלת ההחלטה. "אסור לאפשר למחבלים להשתמש בבתי ספר, בתים ובתי חולים, וחייב להיות ברור שהם אלה שנושאים באחריות לתוצאות.
"ארגוני הטרור האלה מציבים אתגר גדול למדינות המצייתות לדין הבינלאומי ומנסות להגן על אזרחיהן. העמדה החד משמעית שננקטה על ידי הקהילה הבינלאומית מדגישה את האתגרים של לוחמה א-סימטרית, שבה מדינות דמוקרטיות מתמודדות מול ארגוני טרור".
"ההכרה של האו"ם בפעולות טרור נגד קהילות דתיות ואתניות, הכוללת גינוי מפורש לאנטישמיות - חשובה מאין כמותה", המשיך ארדן. "כולנו היינו עדים להתקפות אנטישמיות בזויות נגד קהילות יהודיות ברחבי העולם, כולל כאן בניו יורק, ועלינו לנקוט ביד קשה כנגד כל פעולה כזו, וראשית להראות לרשויות שהאו"ם מצפה מהן לפעול. טרור הוא טרור הוא טרור, ואף פעם אין להסבירו, להצדיקו או לתרץ אותו".
בתוך כך, ארדן הזמין את שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס גרינפילד, לביקור ראשון בישראל במהלך חודש אוגוסט, ומגעים מתקדמים מתנהלים לתיאומו. תומס גרינפילד היא חברה בקבינט של הנשיא ג'ו ביידן ונחשבת בכירה מאוד בממשל בכל מה שנוגע ליחסי חוץ.
3 צפייה בגלריה
לינדה תומאס גרינפילד
לינדה תומאס גרינפילד
מגעים לביקור בישראל. שגרירת ארה"ב באו"ם ביחד עם ארדן
(צילום: משלחת ישראל באו"ם ואיתמר אייכנר )
ביקורה של השגרירה בישראל יכלול סיור מוסק בשמי המדינה, ביקור במנהרות החמאס ובעוטף עזה וכן פגישות עם נשיא המדינה הנכנס יצחק (בוז') הרצוג, שייכנס היום לתפקידו, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. ארדן ותומס גרינפילד שיתפו פעולה כמה פעמים מאז כניסתה של השגרירה לתפקידה באו"ם בפברואר, כמו למשל במסגרת האירוע הפומבי הראשון שבחרה לקיים בתור שגרירה באו"ם - אירוע עולמי למאבק באלימות נגד נשים.
השניים גם פעלו יחד במבצע "שומר החומות" לבלימת יוזמות אנטי-ישראליות במועצת הביטחון של האו"ם. במקביל, השגרירה צפויה לשתף פעולה עם ישראל במסגרת אירוע למאבק בגזענות שיזם ארדן, וצפוי להתקיים במהלך שבוע עצרת האו"ם. תומס גרינפילד אף השתתפה בשבוע שעבר בפגישה שיזם ארדן שבה נפגשו שגרירים באו"ם עם נשיא המדינה היוצא ראובן (רובי) ריבלין. בתוך כך, משרד החוץ הודיע כי באמצע חודש יולי צפויה להגיע לארץ משלחת של שגרירים באו"ם לסיור בארץ יחד עם ארדן.