הותר לפרסום כי לאחר מעקב מודיעיני ממושך, חשף שב"כ ניסיונות של ארגון חיזבאללה ושל כוח קודס האיראני במשמרות המהפכה לגייס פלסטינים ביהודה ושומרון לביצוע פעילות טרור בישראל.
בחודשים האחרונים נעצרו לחקירת שב"כ שני פלסטינים, יוסף מנצור ומארסיל מנצור. בחקירתם בשב״כ עלה כי בעקבות פנייה אליהם ברשת של הודא מהנא וחאג' מוחמד רדואן, המכונה "מוחמד בשיר" - גורמים אשר הזדהו כפועלים מטעם חיזבאללה - הסכימו השניים להבריח אמצעי לחימה ליהודה ושומרון ולסחור בהם, תוך הסתייעות בגורמים פליליים בישראל. זאת, כתבו בשב"כ, כאשר הם מודעים לכך שמדובר בפעילות ביטחונית אסורה.
2 צפייה בגלריה
הדא מהנא פעילה בכוח קודס
הדא מהנא פעילה בכוח קודס
הודא מהנא
2 צפייה בגלריה
מחמד באשיר פעיל בכוח קודס עם חסן נסראללה
מחמד באשיר פעיל בכוח קודס עם חסן נסראללה
"מוחמד באשיר" עם נסראללה
בחקירתם בשב"כ אף עלה כי לבקשת אותם גורמים מטעם חיזבאללה, הסכים יוסף לאסוף מידע על פעילות צה"ל ביהודה ושומרון ובישראל ולגייס פעילים נוספים עבור אותם גורמים לצורך קידום פעילות טרור.
לטובת אותה פעילות, העבירו הגורמים בכמה הזדמנויות כספים ליוסף, בסיועו של מארסיל. עוד עלה בחקירה כי במסגרת הקשר החשאי שנוהל בין יוסף לבין "מוחמד בשיר", עשה יוסף שימוש בתוכנה ייעודית להצפנת תכנים ובכתובת מייל ייעודית. בתום החקירה בשב"כ הוגשו נגד יוסף ומארסיל כתבי אישום המייחסים להם עבירות ביטחון חמורות.
בשב"כ אמרו כי ממידע מודיעיני שהושג עלה כי"מוחמד בשיר" והודא מהנא משתייכים ליחידה בכוח קודס האיראני, אשר אמונה על הסיוע לארגוני הטרור הפלסטיניים ביהודה ושומרון, ובראשה עומד סעיד איזדי. חקירה זו, אמרו, הביאה לחשיפת שיטות פעולה של כוח קודס האיראני וחיזבאללה.
"אנחנו רואים בחומרה ניסיונות של איראן ושלוחותיה להקים ולבסס תשתיות חשאיות בישראל שייעודן מימוש פעילות טרור אל מול אזרחי ישראל", אמרו בשב"כ. "נמשיך לפעול עם כוחות הביטחון על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות המסכנת את ביטחון המדינה".