פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (יום ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד דניס מוקין (33) מגן נר, שרצח ביריות את דיאר עומרי (19) מסנדלה לפני כחודש. לפי כתב האישום, מוקין ירה בחזה ובכתף של עומרי, וכשזה הסתובב וברח - המשיך הנאשם לירות עד שרוקן את כל התחמושת שהייתה במחסנית האקדח. הוא מואשם ברצח, ובמהלך הדיון בבית המשפט - בזמן שמאבטחים חוצצים בין המשפחות - התפרץ לעברו אביו של המנוח: "תוריד את הראש".
5 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
נסע לביתו, וחזר לזירה עם אחותו. דניס מוקין בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
דיאר נורה, נמלט - ואז נורה בגבו. התיק נגד מוקין
(צילום: גיל נחושתן)
לפי כתב האישום שהגישו עורכות הדין יעל כ"ץ ותובל דורי, מוקין נהג תחת השפעת אלכוהול וסמים, כשהיה פסול רישיון נהיגה. באותה עת נסע המנוח בכביש שמוביל לגן נר, ומוקין - שנסע אחריו - התרגז מאופן נהיגתו וניסה לעקוף אותו ללא הצלחה. עומרי, שראה זאת, האט את מהירותו וסטה לשול הכביש, ואז מוקין עשה זאת גם כן. כשהיה במקביל לרכב של המנוח, עומרי שאל אותו לאן הוא ממהר - ומוקין בתגובה בלם וזינק מהרכב שהיה עוד בתנועה (מבלי להרים את בלם היד).
הרכב של מוקין נעצר עצמאית רק מטרים ספורים מהמקום שבו ירד ממנו, ובינתיים הוא שלף את אקדחו וירה כמה יריות באוויר תוך שהוא מתקדם לרכב של עומרי - שיצא גם הוא מהרכב. השניים החלו להתקוטט, וכעבור כמה שניות נכנס המנוח לרכבו בעודו מתווכח עם מוקין. הוא ניסה לסגור את דלת הרכב, אבל מוקין לא זז ממקומו, ובין השניים התלקחה תגרת ידיים - ואז מוקין ירה שוב כמה יריות באקדחו.

"תגרת הידיים, שהתלקחה בתוך רכבו של המנוח, נמשכה אל מחוץ לרכב, לכל רוחב הכביש ועד למעקה בצדו השני של הכביש", נכתב בכתב האישום על הנסיבות שהובילו למותו של עומרי. "כל אותה עת, בעודו מתקוטט ומחליף מהלומות עם המנוח, אחז הנאשם באקדחו הדרוך".
"בסמוך למעקה, נפלו הנאשם והמנוח ארצה והמשיכו להתגולל ולהחליף מהלומות", הוסיפה הפרקליטות. "בתוך כך, ירה הנאשם במנוח שתי יריות בפלג גופו העליון, האחת בחזהו והאחת בכתפו השמאלית וזאת בכוונה להמיתו. המנוח, שחש כי נפגע, נמלט חזרה לרכבו, כשהוא מפנה את גבו לנאשם. הנאשם נעמד, ובעוד המנוח רץ לרכבו כיוון את אקדחו וירה לעבר המנוח מספר יריות, עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו. המנוח הגיע לרכבו והתמוטט בסמוך לדלת רכבו".
בשלב זה, לפי הפרקליטות, מוקין ראה שעומרי התמוטט, התקרב אליו - ואז עזב במהירות את המקום. "עוברי אורח אשר היו עדים לרצח הזעיקו את כוחות הרפואה ואלה ביצעו במנוח פעולות החייאה אולם ללא הועיל", נכתב. "הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו".
5 צפייה בגלריה
דיאר עומרי
דיאר עומרי
הלוויתו של דיאר עומרי
( צילום: אביהו שפירא)
מוקין, לפי כתב האישום, הגיע לביתו, אסף את אחותו וביקש ממנה למסור לחוקרי המשטרה כי היא זו שנהגה וחזר עמה לזירת הרצח. משהגיע יחד עם אחותו חזרה לזירה, מסרה האחות לשוטרת שהייתה במקום כי היא זו שנהגה, כפי שביקש ממנה אחיה. כעבור זמן קצר היא חזרה בה וסיפרה לחוקרי המשטרה את האמת.
"כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למנוח שני פצעי כניסת קליעים בחזהו ובכתפו השמאלית וכן פצעי יציאת קליעים בגבו", הדגישה הפרקליטות. "הקליע שחדר לחזהו של המנוח, עבר דרך ליבו וריאותיו וגרם למותו. בנוסף, פגעו קליעים נוספים ברכבו של המנוח".
5 צפייה בגלריה
דניס מוקין באולם בית המשפט בנצרת
דניס מוקין באולם בית המשפט בנצרת
"ירה לעבר המנוח עד שתמה התחמושת". מוקין
(צילום: ישראל מושקוביץ)
עו"ד יובל זמרעו"ד יובל זמר
לנאשם יוחסו בכתב האישום עבירות של רצח בכוונה, נהיגה פסילה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה וחבלה במזיד ברכב. בבקשת המעצר הדגישו הפרקליטות: "אין צורך להכביר מילים בדבר הסכנה הקמה לציבור משימוש משולח רסן בנשק ואין צורך להרחיב בדבר הסכנה הקמה לציבור מאנשים חמומי מוח, אשר בתגובה על התנהלות כזו או אחרת על הכביש שולפים את אקדחם ו'מרוקנים מחסנית' על אדם לא חמוש, שלא היה ברשותו כלי תקיפה כלשהו וכל 'חטאו' היה שהעז להתווכח עם הנאשם".
סנגורו של מוקין, עו"ד יובל זמר, הגיב לטענות ואמר כי "אין מדובר ברצח, הקליעים נפלטו תוך כדי הקטטה ולא בירי המאוחר יותר".