בשעות הערב אתמול (יום רביעי) התקבלה אינדיקציה חריגה ממנגנוני הביטחון הפלסטיניים: חייל במדים אותר בלב הכפר תרקומיא שבדרום הר חברון. מרגע זה, מפקדת התיאום והקישור הצבאית של המנהל האזרחי עמדה בקשר מול מקביליה, ויחד עם כוח שתפס את הגזרה הגיעו במהירות לנקודת חבירה שנקבעה מראש מול הפלסטינים - והחייל הועבר לידי קציני המת"ק.
העברת החייל לידי המנהל האזרחי
העברת החייל לידי המנהל האזרחי
העברת החייל (משמאל) לידי צה"ל
החייל, שתוחקר בידי מח"ט הגזרה, הועבר לאחר מכן לידי המשטרה - שמצידה העבירה אותו לטיפול המשטרה הצבאית החוקרת. החייל, בשירות סדיר, טען כי חטפו אותו ולקחו אותו לכפר, שם הורידו אותו מהרכב וברחו.
הרקע לאירועים, כך מעריכים ביחידה החוקרת, הוא בכל מקרה פלילי ולא ביטחוני.
ביום שבת האחרון המנהל האזרחי חילץ אזרח ישראלי שנכנס עם חברו בלילה ללב העיר קלקיליה, ואז ננטש על ידו. תושבים במרחב זיהו את הישראלי כשהוא מסתובב בעיר, ודיווח על כך הועבר למערכת הביטחון - שם שבים ומדגישים כי הכניסה לשטחי A מסכנת חיים, ואסורה על פי חוק.