הסבתא נפטרה מקורונה - ובני המשפחה כלל לא ידעו על כך שהלכה לעולמה: משרד הבריאות הורה על הקמת ועדה לבדיקת מחדל - אישה שנפטרה מקורונה נקברה בשם אחר, ובני משפחתה לא ידעו על מותה.
האישה המבוגרת הועברה מבית האבות "נאות אבי" באשקלון, שבו הייתה התפרצות קורונה, למוסד הגריאטרי "מרכז ותיקים" בבני ברק, שם הלכה לעולמה. אבל באותו מוסד גריאטרי חשבו בטעות שמדובר בערירית, והיא נקברה בשם אחר.
1 צפייה בגלריה
מרכז סיעוד ותיקים, בני ברק
מרכז סיעוד ותיקים, בני ברק
המוסד הגריאטרי שבו נפטרה האישה
(צילום: ליהי קרופניק )
בבית האבות "נאות אבי" באשקלון אמרו כי על פי הוראת משרד הבריאות העבירו את הדיירים המבודדים ומאומתי קורונה לבית האבות "מרכז ותיקים", כשכל הדיירים עונדים צמידי תיוג מודפסים עם שמם ופרטים רפואיים נוספים. לדבריהם, ביום שני, 30 באוגוסט, עדכן "מרכז ותיקים" כי אחת הדיירות נפטרה, ולפי הדיווח של המוסד הודעה נמסרה למשפחתה.
לקראת החג, "נאות אבי" שלחו שי לחג לכל הדיירים שלהם באיחולי החלמה וברכת חג שמח וביקשו לצלם את הדיירים מקבלים את השי. "בתמונות שנשלחו גילו 'נאות אבי' למרבה הזוועה ובתדהמה מוחלטת כי הדיירת ש'נפטרה' על פי הדיווח של 'ותיקים' מצולמת עם המתנה", אמרו.
ב"נאות אבי" אמרו כי "עם היוודע מחדל הדיווח השגוי של 'מרכז ותיקים' פנינו באופן בהול למשרד הבריאות ולמנהל 'מרכז ותיקים' בדרישה מיידית לפתוח בבדיקת אירוע חריג זה. כמו כן, שלחנו באופן מיידי את האחות הראשית לבדוק מה קורה עם שאר הדיירים השוהים ב'מרכז ותיקים' ונמצא שעוד דיירים שוהים ללא תיוג על היד כפי שנשלחו וללא זיהוי סדור. הדיירת שדווח בטעות כי נפטרה תויגה בטעות על ידי 'מרכז ותיקים' בתיוג לא נכון עם שם של דיירת אחרת".
"אנחנו רואים בחומרה את ההתנהלות הרשלנית של 'מרכז ותיקים' באירוע זה שגרמה לזלזול בחיי אדם וברגשות המשפחות", אמרו ב"נאות אבי". "נציין שפנינו פנו מספר פעמים למשרד הבריאות וביקשו שוב ושוב להשאיר את הדיירים המבודדים במחלקה ייעודית אצלם במקום להעביר אותם ל'מרכז ותיקים', אולם משרד הבריאות סירב לבקשותיהם והורה להעביר את הדיירים החולים".
ממשרד הבריאות נמסר כי "ועדת בדיקה של משרד הבריאות תבחן מקרה חמור ומצער שבו נעשתה טעות זיהוי בקבורת אישה מבוגרת שנפטרה מקורונה. מרגע שנודע המקרה למשרד הבריאות, משלחת של נציגי לשכת הבריאות והמוסד הסיעודי ממנו הועברה האישה, הגיעו למשפחות כדי לטפל באירוע. במקביל להליך הבדיקה, משרד הבריאות ימשיך ויסייע למשפחה האבלה ככל שיידרש. אנו משתתפים בצערם הכבד של קרובי המנוחה".